Reklaam sulgub sekundi pärast

Simone Tempestini võttis Ungari rallil karjääri esimese ERC etapivõidu, Jaspar Vaher finišeeris ERC Junior klassis suurepärasel teisel kohal!

Jaspar Vaher
Jaspar Vaher — FOTO: Greg Roslon

Autoralli Euroopa meistrivõistluste hooaja avaetapp, Ungari ralli jätkus pühapäeval kuue kiiruskatsega ja liidrina läksid päevale vastu Mikko Heikkilä / Kristian Temonen (Toyota GR Yaris Rally2), kelle edu oli lähimate jälitajate ees 2,3 sekundit.

Soomlased võitsid pühapäeva hommikul kaks kiiruskatset järjest ja olid üldedu suurendanud teiseks tõusnud Simone Tempestini / Sergiu Itu (Škoda Fabia RS Rally2) ees juba 10,1 sekundile. Kahjuks ringi viimane katse liidritele põhjust rõõmustamiseks ei pakkunud, sest nende  Toyota GR Yaris Rally2 autol purunes alustuseks vasaku esimese ratta velg ja seejärel juba tuli alt kogu ratas ning purunes ka vedrustus. Sellega oli soomlaste seni hästi kulgenud võistlus lõppenud. Heikkilä / Temonen katkestamise järel tõusid uuteks ralli liidriteks samuti Toyota GR Yaris Rally2 autol sõitnud Mārtiņš Sesks / Renārs Francis. Lätlaste tee võidule sai otsa ralli eelviimasel katsel, kui nad ühes kurvis poolspinni tegid, mille järel auto vasaku tagumise rattaga teeääres olnud suurt kivi puudutas, mis vedrustuse purustas ja lõunanaabrid katkestama sundis.

Viimase katsel eel oli uuteks liidriteks tõusnud Tempestini / Itu edu valitsevate ERC meistrite Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 N Rally2) ees 7,7 sekundit. Kui 11 km vaheajas oli Paddon Tempestini üldedust juba 3,9 sekundit tagasi võtnud, siis katse teises pooles purunes tema autol vasak esimene rehv ja üldarvestuses kukkus uusmeremaalane lõpuks neljandaks.

Ralli võidu võtsid rumeenlased Simone Tempestini / Sergiu Itu, kellele oli see karjääri esimeseks ERC etapivõiduks. Nende senine tulemus pärines hooajast 2022, kui nad Assooride ralli neljandana lõpetasid.
TOP3 mahtusid veel reedel kaks korda üle katuse käinud Mathieu Franceschi / Andy Malfoy (Škoda Fabia RS Rally2) +17,0 ja Miklós Csomós / Attila Nagy (Škoda Fabia Rally2 evo) +29,9.

Jaspar Vaher / Sander Pruul sõitsid ERC Junior klassis välja suurepärase teise koha!

ERC Junior arvestuses alustasid pühapäeva liidrina Max McRae / Cameron Fair (Peugeot 208 Rally4). Jaspar Vaher / Sander Pruul (Ford Fiesta Rally4) läksid viimasele võistluspäevale kolmandalt kohalt ja jäid liidritest 2.34,1 kaugusele.
Kõik hommikuse ringi katsed võitsid Mille Johansson / Johan Grönvall (Opel Corsa Rally4). Vaher / Pruul näitasid samuti head tempot ja olid katsetel kaks korda teine ja korra kolmas. Hoolduspausile tulid eestlased teiselt kohalt, sest ringi lõpetanud katsel olid katkestanud rootslased Calle Carlberg / Jorgen Eriksen (Opel Corsa Rally4). Liidritega olid Vaher / Pruul kolme katsega vahet vähendanud ligi 40 sekundit ja nüüd jäid nad McRae / Fair´ist maha 1.55,8.

Katsete teine ring kulges samas rütmis nagu ka hommikul, Johansson võitis katseid ja Vaher oli teine. Rootslased olid katsevõidu poole teel ka ralli viimasel katsel, kuid nende auto rehvipurunemised tähendasid viimase katse võitu eestlastele.
ERC Junior klassis võtsid Ungari rallil etapivõidu varalahkunud Colin McRae vennapoeg Max ja tema kaardilugeja Cameron Fair. Ralli jooksul neli kiiruskatset võitnud ja vaid kahel korral TOP3 välja jäänud Jaspar Vaher / Sander Pruul jäid 13. kiiruskatse kokkuvõttes võitjatest maha 1.40,6. Tugeva lõpuspurdiga kuulus kolmas koht võistluspaarile Mille Johansson / Johan Grönvall +7.24,8.

„Täna olid ma ütleks isegi veidi keerulisemad olud, kui eile. Pühapäeval oli kaks keerulist katset, millest viimane oli eriti hull. Seal oli palju lahtiseid kive ja tee aluskivim väljas. Lisaks roopad ja „bumpid“, mis autot viskavad nii, et jagus kõike ja seal pidi väga mõistusega võtma. Täna oli puhtalt läbi tulemise päev, sest me teadsime, et rehvi ja auto lõhkumise risk on päris suur. Viimasel katsel ei tulnud me ka kiirelt, kuid Mille Johanssonil läks kaks rehvi ja siis saime katsevõidu,“ võttis Vaher pühapäeva kokku.

„Kokkuvõttes peame ralliga väga rahule jääma. Teine ERC ralli ja sellisel keerulisel võistlusel lõppu jõuda on väga hea tunne. ERC Junior klassis on kiired kutid koos ja ei saa öelda, et konkurents nõrk oleks, sest kõik võivad siin kiiresti sõita. Koostöö M-Sport meeskonnaga oli väga hea ja autoga mingeid probleeme polnud. Järgmise stardi ERC sarjas teeme loodetavasti Eesti etapil, sest Kanaaride jaoks pole vahendeid ja Rootsis ei saa starti vanuse tõttu,“ jätkas Ungaris esimese ERC Junior poodiumikoha teeninud 17.aastane eestlane.

ERC hooaeg jätkub mai esimesel nädalavahetusel Hispaanias, kui 2.-4. maini sõidetakse järjekorras 48. Kanaaride ralli, mis hooajal 2025 kuulub autoralli MM-kalendrisse.