Reklaam sulgub sekundi pärast

WRC

toob sinuni Go3

Ametlik! FIA otsustas loobuda hübriidseadmest WRC1 autodel

Ott Tänak ja Martin Järveoja
Ott Tänak ja Martin Järveoja — FOTO: Scanpix

Täna toimus Maailma Mootorspordi Nõukogu koosolek, kus otsustati hübriidseade eemaldada WRC1 masinatelt.

Aastast 2022 otsustas FIA minna üle hübriidmasinatele, kuid juba pärast tänavust hooaega see lõpetatakse ära.

FIA WRC tiim esitas oma juhendi WRC tulevikuks, mis sisaldas üksikasju reklaamimise, sportlike ja tehniliste eesmärkide kohta. Uued eeskirjad koostab WRC komisjon ja need edastatakse ratifitseerimiseks Maailma Mootorspordi Nõukogu juunikuu koosolekule, kirjutas Dirtfish.

Lisaks 2025. aasta muudatustele tegi WRC tiim ettepaneku oluliselt muudetud regulatsioone 2026. aastaks. Rally1 kontseptsiooni alusel hakkavad uued autod kasutama ühist turvaelementi, mis võimaldab tootjatel või tuuneritel arendada ralliautosid, kasutades oma B-klassi kere. , C-klass, kompaktmaastur või ideeauto – jõudlust võrdsustavad raskuskeskme ja aerodünaamika.

2026. aasta autode võimsus on piiratud 330 hj ja seda juhitakse võrdlusmomendi kõveraga. Autode maksumus on piiratud 400 000 euroga.

Lõplik tehniline direktiiv keskendub elektrikategooria võimalikult kiirele rakendamisele. FIA tehniline osakond on saanud ülesandeks kehtestada sobivad reeglid, mis säilitaksid Rally1 turvaelemendi ja saavutaksid jõudluse võrdsuse säästva kütusega Rally1 autodega.

Samuti soovitakse teha FIA raames moodustatud WRC promotsioonimeeskond, mis hakkab tegema tihedat koostööd sarja kõigi rühmadega, et kasutada sarjas edasisi reklaamivõimalusi.

Kui järgmise aasta kalender sisaldab nii sprindilaadseid üritusi kui ka pikemaid kestvusrallisid, siis üldine läbisõit jääb kogu hooaja lõikes samaks.

Konkureerimisega kaasnevate kulude vähendamiseks piiratakse tootjate töötajate arvu, kes saavad töötada kolme autoga meeskonnas ning hoolduspark järgib uut mudelit, kus tootjate baasis kasutatakse kohapeal hangitud struktuure.

WRC

toob sinuni Go3