Reklaam sulgub sekundi pärast

Balti ringrajasarja BaTCC uus hooaeg toob mitmeid muutusi

BMW 325 CUP jätkab menukalt.
BMW 325 CUP jätkab menukalt. — FOTO: BaTCC

3.-5. maini Pärnus Porsche Ringil toimuva võistlusega algavatel turismiautode Balti meistrivõistlustel (BaTCC) on 2024. aasta hooajaks tehtud mitmeid muudatusi. Eesmärk on muuta ringrajasõit kättesaadavamaks ja eelarvesõbralikumaks.

„Soovime jätkata ringrajasõidu edukat, 2023. aastal oli meil 180 osalejat, arendamist Balti riikides, et meie kõigi armastatud spordialaga tegeleks veelgi rohkem inimesi. Oleme teinud reeglitesse mõningaid muudatusi, et sisenemine ringrajasõitu oleks hõlpsam ja osalemine pikemas perspektiivis vähem kulukas. Samuti muudame mõnevõrra kestvussõidu Baltic Endurance Championship formaati. Ootame põnevat ringrajasõiduhooaega,” ütleb BaTCC korraldaja Andis Meilands.

Osavõturohkeimas BMW 325 CUP klassis on muutusi nii stardirivis kui tehnilistes eeskirjades. Valitsev meister prantslane Leo Messenger tänavu ei osale, küll aga on rajale oodata uus sõitjaid Balti riikidest, Soomest ja Poolast.

Tehniliste reeglite osas on lubatud kasutada uut, spetsiaalselt BMW 325 CUP valmistatud autodele vedrustuskomplekti. Kõikidel autodel peab olema sama mootori juhtarvuti ECU programm, piduriketaste tootja on vaba, piiranguks on ketaste maksimaalne suurus. Jahutusvedelikuna on lubatud ainult vesi koos lisanditega.

2024. aasta alamkategooriad on: meistrid (sõitjad sündinud 1984 või hiljem), džentelemenid (sündinud 1974 või hiljem), naised ja algajad.

Ühe suurema muudatusena arvestatakse lõpptulemuses kümne sõidu kaheksat paremat tulemust. Sama kehtib ka kõigi teiste BaTCC sprindiklasside kohta.

ABC Race´il on nüüd ka BaTCC staatus ja see klass sõidab koos V1600 autodega. Mõlemas klassis on kasutusel võimsuse ja kaalu suhte koefitsent, mis suurendab võrdsust rajal ja lisab põnevust.

Nelja tunni sõidu Balti meistrivõistlustel toimuvad väikesed muudatused nii võistlusformaadis kui ka klassides. Iga meeskond peab tegema viis kohustuslikku boksipeatust ja boksipeatuse minimaalne aeg (boksiteele sõidust sellelt lahkumiseni) on kolm minutit. Muudatus suurendab turvalisust ja boksipeatus vajab vähem ressursse.

Muudatusi on tehtud ka klassijaotuses – tehasetoodanguna ehitatud, võimsad ja kerged autod võistlevad GT PRO klassis. Praegused ja endised TCR klassi autod, GT4 klassi ja nendega olemuselt ja tehniliselt sarnased autod klassis GT AM, klassis BTC4 turismiautod kuni 4000 cm3 mootori töömahuga ja BTC3 autod kuni 3000 cm3 mootori töömahuga. Kõik klassid, välja arvatud BTC3, peavad kasutama Hankooki slikkrehve. BTC3 klassis osalejatel on valida Hankooki slikkrehvide või Nankangi poolslikkide vahel.

BTC1, BTC2 ja BTC3 on oodatud liituma nii uued tulijad kui ka kogenud sõitjad. GT-autodega on lugu sama, rajale on oodata nii kiireid uustulnukaid kui juba kauaaegseid sõitjaid.

Nankang 2h Endurance on võidusõitjate ja meeskondade seas pälvinud populaarsust kui parim võimalus saada palju sõiduaega mõistliku kuluga. Formaat on sama: kahetunnine võistlus koos kohustusliku 5 min boksipeatusega ja Nankangi rehvide kasutamisega.

Eesti (mais) ja Läti üritustel liituvad BaTCC sarjaga ka Formula Historicu entusiastid. Augustis võõrustab BaTCC Poola meistrivõistluste sarja.

Kalender

1. Eesti, Porsche Ring, 3.-5. mai

2. Läti, Bikernieki, 14.-15. juuni

3. Leedu, Nemuno Ziedas, 6.-7. juuli

4. Eesti, Porsche Ring, 16.-18. august

5. Poola, Tor Poznan, 20.-22. september