Reklaam sulgub sekundi pärast

WRC

toob sinuni Go3

WRC Jaapani ralli: ajakava, osalejad, ennustused

Rovanperä

2022. aasta autoralli MM-hooaeg ongi omadega lõpusirgele jõudnud – novembri teisel nädalavahetusel sõidavad maailma kiireimad ralliautod 12-aastase pausi järel võidu Jaapanis, kus aasta viimaseks MM-etapiks on uudne asfaldiralli igas mõttes Toyota kodutandril.

Mida võistluselt oodata ning kuidas läheb Ott Tänaku hüvastijätt Hyundaiga? Betsafe’i blogi teeb olulisest ülevaate! 

Jaapani ralli: mitmes mõttes Toyota koduralli 

Toyota jaoks on lõppev rallihooaeg läinud igati korda – nende noor sõitja Kalle Rovanperä krooniti individuaalselt maailmameistriks ning võistkonnale tervikuna tuli ka meeskondlik MM-tiitel. Sümboolselt pannakse hooajale nüüd punkt Jaapani rallil, mis on täielik Toyota koduralli – just nende mahitusel Jaapani asfaldietapp juba mõned aastad tagasi MM-kalendrisse lisati ning kõigele lisaks toimub see suure autotehase lähiümbruses – võistluskeskuseks on linn nimega… Toyota! Otse loomulikult on see ümmarguselt Tallinna suurune linn nime saanud selle järg, millise autotootja peakorter ja tehas selles asub… 

Viimati kihutasid WRC ässad Jaapanis 2010. aastal, kuid toona oli ralli keskus Sapporos ning tegemist oli kruusaetapiga – muide, seal sai alles oma karjääri teise WRC etapivõidu Sébastien Ogier! Esialgu pidi Jaapani asfaldiralli MM-kalendrisse viimase etapina kuuluma juba 2020. aastal, kuid koroonapandeemia tõttu jäeti ralli toona ära – ning sellega seotud põhjused ei lubanud Jaapani rallil MM-karussellile naasta ka 2021. aastal. Nüüd on aga kord lõpuks nende käes. 

Kuna tegu on MM-sarja mõttes täiesti uue etapiga, on sõitjad selle eel küllaltki võrdses olukorras – legendi koostamine saab olema suurema tähtsusega kui tavaliselt, sest keegi pole varem sellel rallil osalenud. 

Kuna Jaapan on ajavööndi mõistes meie jaoks ebamugavas paigas, toimub ralli peaaegu täies ulatuses meie jaoks öösel. 

Jaapani ralli ajakava (Eesti aja järgi):
Neljapäev, 10. november

Testikatse Kuragaike Park Reverse (2,80 km) – kell 2.01

SS1 Kuragaike Park (2,75 km) – kell 10.38

Reede, 11. november

SS2 Isegami’s Tunnel 1 (23,29 km) – kell 0.02
SS3 Inabu Dam 1 (19,38 km) – kell 1.00
SS4 Shitara Town R 1 (22,44 km) – kell 1.58
Hoolduspaus
SS5 Isegami’s Tunnel 2 (23,29 km) – kell 6.31
SS6 Inabu Dam 2 (19,38 km) – kell 7.29
SS7 Shitara Town R 2 (22,44 km) – kell 8.27

Laupäev, 12. november

SS8 Nukata Forest 1 (20,56 km) – kell 0.07
SS9 Lake Mikawako 1 (14,74 km) – kell 1.08
SS10 Shinshiro City (7,08 km) – kell 2.03
Hoolduspaus
SS11 Nukata Forest 2 (20,56 km) – kell 5.37
SS12 Lake Mikawako 2 (14,74 km) – kell 6.38
SS13 Okazaki City 1 (1,40 km) – kell 8.36
SS14 Okazaki City 2 (1,40 km) – kell 8.49

Pühapäev, 13. november

SS15 Asahi Kougen 1 (7,52 km) – kell 1.08
SS16 Ena City 1 (21,59 km) – kell 2.12
SS17 Nenoue Plateau (11,60 km) – kell 3.10
SS18 Ena City 2 (21,59 km) – kell 4.48
SS19 Asahi Kougen 2 (7,52 km) – kell 7.18 (punktikatse) 

Jaapani ralli osalejad 

Hooaja viimaseks etapiks on Rally1 autode stardirivi jäänud suhteliselt õhukeseks – stardinimekirjas on üles antud vaid üheksa Rally1 masinat. Ühest küljest on näiteks Hyundai senine neljas sõitja Oliver Solberg juba meeskonnast minema löödud, mistõttu on Hyundai rivis vaid kolme masinaga, teisalt on M-Spordil seekord väljas vaid kaks autot, sest leiti, et Adrien Fourmaux’l ei ole nii kauge võistluse jaoks rahaliselt mõtet starti tulla. 

Kaks sõitjat on vahepeal vahetanud kaardilugejat – Sébastien Ogier’ koostöö Benjamin Veillas’ga on läbi saanud ning tema kõrvale istub viimati Pierre-Louis Loubet’le kaarti lugenud Vincent Landais. Craig Breeni senine paarimees Paul Nagle otsustas aga sportlaskarjääri lõpetada, mistap on Breeni uueks partneriks iirlane James Fulton, kes luges seni kaarti kaasmaalasele Josh McErleanile WRC2 Open sarjas.

Jaapani ralli osalejad ja esialgne stardijärjekord (ainult Rally1 autod): 

Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Toyota)
Ott Tänak – Martin Järveoja (Hyundai)
Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (Hyundai)
Elfyn Evans – Scott Martin (Toyota)
Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (Toyota)
Sébastien Ogier – Vincent Landais (Toyota)
Craig Breen – James Fulton (M-Sport)
Dani Sordo – Candido Carrera (Hyundai)
Gus Greensmith – Jonas Andersson (M-Sport) 

Jaapani ralli ennustused: millise punkti paneb Tänak oma perioodile Hyundais? 

Kuivõrd tegu on totaalse Toyota koduralliga, tekib automaatselt kiusatus esimese hooga panustamisel vaadata just nende sõitjate suunas, kuid tegelikult ei pruugi asi olla üldse nii üheselt selge: ralli on täiesti uus kõikidele sõitjatele ning kuigi võib arvata, et Toyota masinad võivad olla varem sarnastes tingimustes testinud, ei maksa unustada, et põhitöö teeb Toyota rallimeeskond ära siiski oma Soomes asuvas keskuses ning Jaapanis asuvad lihtsalt meeskonna kõige kõrgemad bossid. Seetõttu võib head väärtust ehk leida hoopis Hyundai sõitjate koefide seast – meie jaoks on mõistagi kõige huvitavam jälgida seda, mida suudab oma viimasel etapi Hyundai ridades Ott Tänak, kes teatas pärast eelmist etappi Kataloonias, et on otsustanud selle hooaja järel meeskonnast lahkuda. 

Tuletame meelde, et Belgia asfaldiralli suutis Tänak näiteks võita – samas on teised puhta asfaldiga etapid Horvaatias ja Kataloonias läinud Toyota meeste Rovanperä ja Ogier’ võiduks. Võta siis kinni – ehk on nüüd hoopis Thierry Neuville’i kord?

Kui MM-tiitlite saatus on juba täiesti selge, siis Tänaku jaoks on veel pisut lahtine ka see, kas ta lõpetab hooaja teise või kolmanda kohaga. Teine või kolmas koht iseenesest ehk midagi väga suurt ei olekski, aga see näitab ära, kas lõppeval hooajal oli parim Hyundai sõitja Tänak või Neuville – viimase etapi eel on Tänaku edu 21 punkti ja võimaliku viigi korral on eelis eestlasel, mis tähendab, et Neuville peab teiseks tõusmiseks koguma Tänakust vähemalt 22 punkti rohkem. See tähendab, et Tänakul on teise koha kindlustamiseks tarvis vähemalt üheksat punkti – selleks piisaks kas viiendast kohast või siis seitsmendast kohast koos punktikatsel kahe parema seas olemisega. Loomulikult muutub Tänaku ülesanne lihtsamaks, kui Neuville ei suuda rallit võita. 

Põnevaid fakte Jaapani ralli kohta: 

* Jaapani ralli oli esimest korda MM-kalendris 2004. aastal ning kokku on seal MM-punkte jagatud vaid kuuel korral aastatel 2004-2010. Ainus sõitja, kes on Jaapani MM-etapi suutnud võita rohkem kui ühel korral, on soomlane Mikko Hirvonen. 

* 2008. aasta Jaapani ralli koosnes koguni 29 kiiruskatsest, millest lausa viis olid Sapporo Dome’i staadionil toimunud publikukatsed. 

* Ralli keskust võõrustav Toyota linn kandis kuni 1959. aastani Koromo nime. Linna põhilise tööandja ja suurtööstuse mõjul muudeti 1. jaanuari 1959 linna nimi Toyotaks.
Viimane Eesti ekipaaž, kes Jaapani MM-rallil osales, oli Martin Rauami ja Silver Küti duo, kes 2008. aastal paraku oma Mitsubishi mootoriprobleemide tõttu ralli katkestama pidid. 

* Eestlaste parim tulemus Jaapani rallilt pärineb 2004. aastast, kui Markko Märtin ja Michael Park tulid oma Fordil Petter Solbergi ja Sébastien Loebi järel kolmandaks. 

WRC

toob sinuni Go3