WRC

toob teieni VIVATBET

Tänak: Hyundai on konkurentidega võrreldes aasta jooksul enim arenenud

tänak

Ott Tänak tõdes Betsafe’i blogile Kataloonia etapi eel antud eksklusiivintervjuus, et kuigi Hyundai on aasta jooksul teinud konkurentidega võrreldes suuremad edusammud, on arenguruumi veel kõvasti – muuhulgas tuleb auto paremaks saada vahelduvates oludes, kus kuiva ilma kõrval pakub ilmataat ka vihma.

Uus-Meremaa etapist ei ole palju möödas, aga juba peagi toimub järgmine MM-ralli Kataloonias. Kui palju ja kus oled saanud selleks ralliks spetsiifiliselt ette valmistuda? 

Testisime ühe päeva Hispaanias. Kuna väljaspool Euroopat toimuvate võistluste tarvis testida ei tohi, siis oli see viimane test selle aasta võistluste jaoks.  

Kalle Rovanperä suutis Uus-Meremaal enda esimese MM-tiitli ära kindlustada, mistõttu on tema jaoks hooaja kaks viimast etappi puhtalt vormistamise küsimus. Kuidas võtad neid viimaseid rallisid sina – kas fookus või eesmärgid on teistsugused kui tavaolukorras? 

Viimased kaks rallit on tõesti omamoodi igavad, kus enam midagi otseselt saavutada ei ole, aga samas on mõlemad ägedad asfaldirallid, kus tuleb leida motivatsioon rallist endast. 

Kataloonia ralli toimus eelmisel aastal esimest korda üle tüki aja puhta asfaldirallina – eelmistel aastatel oli tegu segaetapiga, kus rallit alustati kruusal ja lõpetati asfaldil. Nüüd, kus oled kogenud mõlemat varianti – kumb Kataloonia ralli sulle endale rohkem meeldib? 

Kataloonia on traditsiooniliselt olnud ikka puhas asfaldiralli ja ma usun, et sellisel kujul peaks ta ka olema. Teed on siin parimad asfaltteed, mida maailmas leida õnnestub ja neid tuleks maksimaalselt ära kasutada.

Kuidas mõjutas Kataloonia etapp segarallina sõitjate valmistumist? Palju on räägitud sellest, et meeskondade jaoks oli kahe teekatte jaoks valmistumine töömahukam ja kulukam, aga kas ka sõitjate jaoks tekitas see palju tööd juurde? 

Sõitjatele jaoks ei ole suures pildis mingit vahet, mis kujul ralli toimub, aga samas erinevatel teekatetel toimuv ralli nõudis meeskondadelt palju suuremat pingutust ja ka kulutusi. See oli omamoodi väljakutse, mida paljud siiski nautisid.

Kui palju on Kataloonia etapp tänavu võrreldes mullusega muutunud?

Ei ole veel täielikult kursis rajaga, aga sel aastal on juttude järgi ka üksikud uued kiiruskatsed. 

Kuidas sa Kataloonia etappi kirjeldaksid? Rallisõpradele seostub sealse ralliga eelkõige hästi sile ja kvaliteetne asfalt, kuid kas lisaks sellele on seal veel omadusi, mida näiteks teistel asfaldirallidel ei kohta? 

Pigem on tegu ralliga, mis ehk kõige sarnasem oma olemuselt ringrajale siledate ja kiirete teede poolest.

Kas Kataloonia rallil saavad olema mõned lõigud, kiiruskatsed või päeva osad, mille kohta saab juba enne rallit öelda, et ilmselt otsustavad need võitja? Millised katsed on sel rallil kõige keerulisemad? 

Nagu mainisin, siis ma pole veel täielikult kursis, milliseid kiiruskatseid kasutatakse. Enamasti on Hispaania pigem väga väikeste vahedega ja ralli saatus stabiilse ilma korral laheneb pigem ralli lõpus.

Tulemustekõverat vaadates on nii sinu enda kui Hyundai minek läinud hooaja edenedes üha paremaks – näiteks kui hakata punkte lugema alates Sardiinia etapist, oled selle aja jooksul isegi Kalle Rovanperäst rohkem punkte teeninud. Kas Hyundai auto, mis alustas aastat Toyota ja M-Spordi kannul, on hooaja jooksul konkurentidega võrreldes teinud suurima sammu edasi? 

Ma usun küll, et oleme konkurentidega võrreldes arenenud kõige rohkem edasi. Olime esimesed pool aastat väga kehvas seisus ja suve alguses suutsime edasi areneda, aga meil on jätkuvalt palju tegemata tööd ja näeme mitmeid valdkondi, kus saame lihtsalt edasi areneda.

Kataloonia MM-ralli on üks nendest MM-rallidest, mida sul pole oma karjääri jooksul veel õnnestunud võita. Kui palju sellised mõtted või faktid sul endal ralli eel peast läbi käivad? Kas see annab stardi eel lisamotivatsiooni või tekitab hoopis pisut ebakindlust? 

Ei olegi nii kunagi mõelnud, aga eks rallisid saab võita siis, kui selleks on vahendid olemas. Hispaanias loeb ainult puhas kiirus ja samas on tegu ralliga, kus auto peab hästi toimima. Sõitjana on siin keeruline auto võimekust või puudujääke ainult sõiduga kompenseerida.

Thierry Neuville ütles hiljuti intervjuus WRC ametlikule kanalile, et Hyundai ei ole vihmase ilma korral konkurentsivõimeline. Kas oled ka ise sarnast tendentsi täheldanud? Millest see tuleneb? 

Vahelduvates oludes oleme hetkel tõepoolest nõrgad ja seda on keeruline kuidagi selgitada või sellele lahendusi pakkuda, seega esmalt tuleb leida põhjuseid, miks see nii on. 

WRC

toob teieni VIVATBET