Reklaam sulgub sekundi pärast

WRC

toob sinuni Go3

Romet Jürgensoni Sardiinia MM-ralli blogi

Romet Jürgenson
Romet Jürgenson — FOTO: Erakogu

Romet Jürgenson avaldas Sardiinia MM-ralli kohta isikliku blogi.

Jürgensoni blogi:

On 2023. aasta maikuu ning testime Sardiinias Rally Star meeskonnaga esimest korda Ford Fiesta Rally 3 autot. Kõik on nii paganama uus ja võõras. Aega ja harjumist vajas nii auto kui ka meeskond meie ümber. Õnneks oli 2023 treeningaastana just selleks mõeldudki. Täpselt aasta aega hiljem, 2024. aasta maikuu teises pooles, olime valmis minema oma elu kolmandale Juunior WRC etapile ja seda just Sardiinias.

Minu ja Siimu jaoks oli selleaastane Junior WRC hooaeg alanud igati edukalt. Rootsi teine ja Horvaatia esikoht, koos katsevõitude eest antavate punktidega, olid meile punktitabelis teistega võrreldes märkimisväärse edumaa andnud. See andis meile võimaluse Sardiinias veidi strateegilisemalt mõelda. Surve oli peal kõigil teistel põhikonkurentidel, kes ebaõnnestunud hooaja algust ümber proovisid pöörata. Sõita Sardiiniast veri ninast väljas ja seda veel niivõrd tagant tulles, võib autole ja rehvidele lõpuks saatuslikuks saada.

Seetõttu alustasime rallit mõõduka tempoga ning kontrollitult. Esimese katse teine pool oli juba piisavalt katki ja täpset aimdust, millise hooga sõitma peab, et mitte liialt aega kaotada, polnudki. Kiire analüüs pärast esimese katse tulemuste võrdlemist näitas, et olime valinud õige strateegia. Nii Bulacia kui ka Dominguez olid juba esimesel katsel oma rehvid katki saanud ja aega kaotanud. Üllatuslikult sellelt katselt katsevõit ja päeva lõpuks jäime samuti liidriks.

Kuna Juunior WRC-s on sel aastal väga palju osavõtjaid (pea 20 autot igal etapil), siis toimub service flexi süsteemis. See tähendab, et mehaanikute ümberjaotamise vajaduse tõttu antakse igale ekipaažile, sõltuvalt auto olukorrast, kindel ajavahemik, mil hooldust hakatakse tegema. Sarja liidritena jõudsime reede õhtul service parki esimesena, kuid välja läksime pea südaööl ja seda kõige viimastena. Otsus meie autot viimasena hooldada sündis ilmselt seetõttu, et see oli kõige paremas korras ja vajas kõige vähem hoolt. Kõik rasked juhtumid võetakse alati esimesena ette. Juunior WRC reeglite järgi ei ole ka mehaanikutel lubatud ralli ajal autot ise kinnisesse parki viia, mistõttu pidime ise kogu hoolduse ära ootama, et siis auto ööseks puhkama viima. Hotelli jõudsime umbes poole ühe paiku, siis veel videod ja juba umbes viie-kuue ajal äratus.

Laupäeva hommik oli tõsiselt raske. Ärkamiseks läks omajagu aega, kuid õnneks on Juunior WRC-l service pargis olemas oma fitness treenerid, kes abistavad sõitjaid hommikuti võimlemise ja õhtuti ka vajadusel massaažiga. Pärast tugevat äratavat võimlemist olime valmis startima.

Laupäeva hommik algas kohe katsevõiduga, kuid seda ilmselt ühe kõige keerulisemal katsel, kus kunagi olen sõitnud. Tempio Pausania katse on nagu Saaremaa Pidula, aga steroididel. Laiaks ei saa lasta absoluutselt mitte üheski kurvis, sest igal väljumisel varitseb sind pimedalt kas mõni suurem kivi või siis puujurakas. Sellest järgmisel ehk SS6-l hoidsime autot ehk liialt palju ja kaotasime katse võitnud Bulaciale ainuüksi katse lõpuga 16 sekundit. Olgugi, et ta oli varasemalt seda katset mitmel aastal Sardiinias sõitnud, olime veidi oma kiirusevalikus pettunud. Olime valmis ennast järgmiseks ringiks veidi korrigeerima, aga siis juhtus…

Nimelt peale SS6 regroup ala Tempio linna kitsas pargis, sõitsime jalakäijakiirusel parema esimese rattaga pihta kivipostile, mis lõhkus õõtshoova ja ühltasi ka meie võimaluse Sardiiniast hea tulemus saada. Algul ei suutnud seda olukorda kohe kuidagi uskuda ja olime Siimuga väga löödud. Eriti arvestades asjaolu kui kõvasti me katsetel olime vaeva näinud, et igast kivist, kännust ja raskest sektsioonist elusalt läbi tulla. Ja nüüd siis lõhkusime auto ei kuskil mujal kui ülesõidul… Selgituseks veel nii palju, et regroup alalt väljudes pidid autod keerama kitsa aia vahele, pärast mida olid omakorda mõlemal pool teed madalad kivipostid. Mäest üles ja aia vahele nõelasilma tehes jäid madalad kivipostid nii auto armatuuri kui ka aiapostide taha peitu ning võimalus neid näha puudus. Oli selge, et meie päev on läbi ning autot korda teha pole võimalik. Umbes pool tundi peale juhtunut sain info, et ka Georg Linnamäega võis olla midagi sarnast juhtunud ja et ta on samuti katkestanud, väidetavalt minust paarsada meetrit eemal. Kõndisin mäest üles ja Georg ning James olid tõesti seal. Rääkisime nagu ühest suust, mis oli juhtunud ja ei suutnud seda asja õieti kumbki uskuda. Georg ütles, et pärast teda tõsteti regroup ümber, et autod saaks tulla otse mäest üles ning ei peaks niivõrd järsku kurvi läbima. Minu jõudmise ajaks oli kogu karavan aga uuesti algsele positsioonile liikunud ja ei huvitanud ühtki kohtunikku ega ka pealtvaatajat see, et sõitjad kivist ohutult mööda pääseksid.

Pärast tiimiga suhtlust oli selge, et tegemist oli mitme väga halva asja kokkulangemisega ning ainuke võimalus oli see asi kiiresti unustada. Eeskujuks võib võtta ükskõik millise tippklassi sõitja. Kui neil midagi juhtub, siis unustatakse asi kiiresti ja liigutakse eluga edasi. Nii tegime ka meie ning nägime vaeva, et saaksime pühapäevast maksimumi katsevõitudu punktide näol välja võtta.

Pühapäevaseks saagiks jäi meil kolm katsevõitu neljast, millega võib kindlasti rahule jääda. Taylor Gill oli meist tiimikaaslasena 14. kiiruskatsel kiirem, võttes seal teenitult ühe katsevõidu. Kogu võistluse tasuks jääb meile seekord 5 MM-punkti (katsevõidud) ning hulganisti kogemust. Lisaks oleme 60-punktiga siiani Juunior WRC sarja liidrid ning arvestades, et viiest etapist kõige nõrgem tulemus läheb aasta kokkuvõttes maha, pole midagi veel läbi. Tänud kõigile toetajatele, Rally Star programmile ja neile, kes on kaasa elanud! Enne Juunior WRC järgmist etappi Soomes, on plaan end kiirete teede rütmi viia ERC Delfi Rally Estonial. Näeme seal!

Ciao,

Romet

WRC

toob sinuni Go3