WRC

toob teieni VIVATBET

Ott Tänak: uueks aastaks mul lepingut ei ole

tänak

Ralli eel Betsafe’i blogiga vesteldes sõnas Ott Tänak muuhulgas, et Toyota sõitjatel ei saa kodurallil valitseva võidukohustuse tõttu lihtne olema – samuti jagas saarlane esimesi muljeid Jaapani uutelt katsetelt.

Kataloonia ralli järel andsid teada, et ei jätka uuel hooajal Hyundais. Kuidas on pärast seda Sinu suhted tiimiga muutunud – kas oled tajunud tiimiliikmete poolset Sinusse suhtumise muutust või on kõik jäänud endiseks?

Suhete tasandil on meil jätkuvalt head suhted ja tiimisiseselt oleme eesootavaks ralliks valmistanud nagu oskame, et ka Jaapanis saaksime olla võimalikult heal tasemel! Hyundai meeskonnas on palju väga häid inimesi ja nad on mind nende aastate jooksul palju toetanud. Ühtegi võitu WRC sarjas ei tohiks alavääristada ning ükski võit ei tule ilma meeskonna koostööta.

Milline on näinud välja Sinu ettevalmistus Jaapani ralliks?

Oleme analüüsinud viimast Hispaania rallit ja üritanud leida võimalusi erinevate detailide ja seadistuse parandamiseks. Testida ülemere ralliks ei saa, aga enne starti on siiski testikatse, kus meil on võimalik mõningaid asju proovida.

Jaapani asfaldiralli on kõikide sõitjate jaoks täiesti uus etapp. Mida oskad selle kohta praegu rääkida – millised peaksid olema sealsed teed ja millise profiiliga ralliga on tegu?

Oleme hetkel reedesed ja laupäevased kiiruskatsed läbi sõitnud ning teed ei ole lihtsad. Enamasti aeglased ja tehnilised teed, kus on palju pinnasemuutusi ja mis asuvad kohati nii sügaval metsas, et paiguti on teed isegi sammaldunud. Ralli saab olema keeruline. Esimene osa rallist tundub ilmaennustuse järgi pigem kuiv, kuid hiljem on ka vihmavõimalus, mis kindlasti muudab teeolud väga keeruliseks.

Jaapani etapp on mitmes mõistes Toyota tiimi koduralli – muuhulgas asub rallipark Toyota nimelises linnas, mis on mõistagi koduks Toyota autofirmale. Kui suure eelise see Toyota sõitjatele annab, kui üldse?

Raske öelda, kas see otseselt neile mõne eelise annab, pigem kohustuse ja pinge see ralli võita ning see ei tee nende elu lihtsamaks.

Sinu Hyundaist lahkumise teade on rallimeedias, peamiselt Soomes ja Eestis, käima pannud päris kõva meediatralli, kus igaühel on oma kindel teadmine või arvamus selle kohta, mida Sa edaspidi tegema hakkad. Oled kindlasti ka ise mõnda sellist lugu näinud või lugenud – kas võtab vahel muigama ka, kui näed, kuidas mõned nii-öelda eksperdid täiesti puusse panevad?

Vahel on ehk raske mõista, miks endast lugu pidavad inimesed sellisel kujul meedias klatšivad, aga järelikult on see vajalik ja päeva lõpuks on see kõik müra, mida meil ei ole tegelikult oma igapäevaellu vaja. Elus on palju toredamaid asju kui kollase ajakirjanduse saunalood.

Väljastpoolt vaadatuna tundub, et sõidad Jaapani etapile harukordselt pingevabas olukorras – ühest küljest on sisuliselt kõik paigas nii individuaalses kui võistkondlikus MM-sarja punktiarvestuses, teisalt ei ole ju ka Sul erilist mõtet autot uueks hooajaks arendada või testida, kui see niikuinii Sinu viimaseks ralliks Hyundais jääb. Kas selline olukord tuleb Sulle pigem kasuks või on ebamugav, kuna suuri eesmärke on keeruline seada?

Keeruline see kindlasti ei ole. Ütleks, et 2019. aasta Hispaania ralli oli keeruline ja pigem sõidaks rallit pingega, mis annaks võimaluse midagi korda saata kui et lihtsalt ilma erilise eesmärgita, aga Jaapan on kalendris esimest korda asfaldirallina ja koht kui selline mulle väga meeldib, seega loodan siit oma naudingu kätte saada.

Mis peaks viimasel etapil juhtuma, et võiksid Jaapani ralliga rahule jääda?

Sooviks saada autoga rohkem sina peale kui Hispaanias, see annaks meile rohkem kiirust ja loodetavasti ka parema lõpptulemuse.

Toyota president Akio Toyoda õnnitles Sind pärast Belgia ralli võitu ning ütles, et kindlasti juhtub Jaapanis nii, et saate poodiumil kokku ja ta pritsib Sind šampusega üle. Kui heaks pead oma võimalusi Jaapanis poodiumile jõuda, et Toyoda saaks oma lubaduse täita?

Rajaga tutvumisel olen näinud, kui keeruline see ralli saab olema, seega ei saa see üldsegi lihtne ülesanne olema, aga annan endast parima.

Kui üllatav oli Sinu jaoks see, et Toyoda toona augusti lõpus sellise lause Toyota pressiteates välja ütles? Millised olid teie omavahelised suhted sel ajal, kui Sa Toyota ridades kihutasid ning kas olete ka hiljem omavahel kokku puutunud?

Peale meie ühise tee lõppu hakkas kohe Covidi periood ja Belgia oli esimene kord kui Akio-san rallit külastas. Loomulikult me olime Toyotas need kaks aastat kui üks pere ja meil olid väga head suhted.

Lõpetuseks tuleb küsida kohustuslik küsimus – kas jätkad uuel hooajal rallisõitjana? Kas Sa ise juba tead kindlalt, mida uus aasta Sinu jaoks toob?

Hetkel ei ole mul kahjuks midagi öelda uue aasta rallimaailma plaanide kohta. Hyundai leping lõpeb mul õige pea ja järgmiseks aastaks mul midagi ei ole.

WRC

toob teieni VIVATBET