Reklaam sulgub sekundi pärast

WRC

toob sinuni Go3

Ott Tänak enne Akropolise rallit: oleme tänavu mitu rallit tahtejõuga võitnud

Tänak meres

Ott Tänak sõnas Akropolise ralli eel Betsafe’ile antud eksklusiivintervjuus, et ootab Akropolise rallilt aeglast ja nõudlikku etappi, kuid päris nii katkised kui paarkümmend aastat tagasi enam sealse ralli teed ei ole. Samuti nimetas Tänak viis etappi, mis peaksid tema meelest igal juhul WRC kalendrisse kuuluma.

Kreeka ralli pakub viimase aja etappidega võrreldes sõitjatele ja autodele üsna teistsuguse proovikivi. Kuidas läks sinu testimine Kreeka etapi eel?

Olud testil olid head, testisime päris kõrgel mägedes, kus õhk oli juba pigem hõre. Kui tuleb selline ilm ka võistluste ajal, siis pärastlõunase ringi ajal võib rehvide kulumine olla juba kriitiline. 

Oled suutnud võita kaks MM-rallit järjest, kuid pidevalt on kõlama jäänud see, et sa ei ole tegelikult autoga päris sina peal ja olukorraga rahul. Kas saadud võidud näitavad, et asi pole siiski niivõrd mustades toonides või on hetkel lihtsalt sinu jaoks lihtsalt asjaolud hästi kokku langenud, et oled mitmel etapil järjest suures mängus sees püsinud? 

Päris sina peale on autoga hetkel olnud keeruline saada, aga tõesti on asjaolud hästi kokku langenud, eriti viimati Belgias. Puhtalt kiirusega pole meil õnnestunud ühtegi rallit võita, aga tahtejõuga sel aastal päris mitu.

Mullune Akropolise ralli lõppes sinu jaoks teise kohaga, kuigi võitsid 15 kiiruskatsest vaid kolm ning ei hoidnud nädalavahetuse jooksul kordagi liidrikohta. Kas see on üks nendest rallidest, kus tuleb eelkõige teel püsida ning rehvid ja auto terved hoida, selle asemel et igas kurvis igat sekundikümnendikku taga ajada? 

Kreeka ralli oli eelmine aasta tegelikult pigem lihtsates oludes ja tagasi me kindlasti ei hoidnud. Pigem oli Kalle see, keda ei õnnestunud kuidagi murda. Sel aastal peaks ralli tulema omajagu soojem ja mõned katkisemad katsed kindlasti tulevad, aga teed on siin siiski pigem siledad.

Akropolise ralli oli vahepeal aastaid WRC kalendrist eemal, kuid eelmisel aastal naasid tippsõitjad Kreekasse. Mille poolest oli Akropolise ralli vahepealsete aastatega muutunud, kui üldse?

Suurt midagi siin muutunud ei ole, pigem on väga katkised lõigud välja jäetud või siis üldiselt on teed paremas korras, aga Kreeka teed on alati olnud pigem siledamad, kui teatud lõigud välja arvata. 

Kui hästi sobib Akropolise ralli oma olemuselt sulle sõitjana ja praegusele Hyundaile? 

Suuresti on see aeglane ralli ja eks niikaua on sobimine kõikidel võistlustel keeruline, kuniks autoga päris üheks ei õnnestu saada. 

Millised on Akropolise ralli kõige erilisemad katsed või lõigud? Kas mõni neist torkab eriliselt silma? Palju räägitakse näiteks kuulsast Tarzani kiiruskatsest. 

Loutraki ümbrused katsed tunduvad kindlasti kivide poolest kõige raskemad rehvidele/autole, ülejäänud katsed on pigem sarnased ja paremal pinnasel. 

Reedesel päeval, kus kiiruskatsetel läbitakse üle 110 kilomeetri, puudub lõunane hoolduspaus. Kas see tähendab, et tõenäoliselt eraldatakse terad sõkaldest juba reedese päevaga, arvestades, et Kreeka teed on tuntud oma rehvivaenulike tingimuste poolest? Mitu varuratast tuleks hommikul kaasa võtta? 

Seda näitab reedene päev, kas ja mida siin eraldatakse. Varurataste valik sõltub ka palju ilmast ja oludest.

Sülitame nüüd kolm korda üle õla – aga viimasel kolmel etapil järjest on auto sinu istumise all suutnud mahvile vastu pidada ning suuremaid tehnilisi muresid pole ralli ajal tekkinud, vähemalt selliseid, mis oleks sulle väga suurt ajakaotust põhjustanud. Kas oled hakanud midagi teisiti tegema, kas meeskond on suutnud auto vastupidavamaks muuta või on sul viimasel ajal lihtsalt olnud rohkem õnne?

Esimene prioriteet on kindlasti tegeleda nõrkade kohtadega ja on asju, mis on lahendusi saanud ja on asju, millel meeskond hoiab rohkem silma peal, aga teadlikkus nõrkadest kohtadest annab kindlasti võimaluse autot paremini elus hoida.

Järgmise hooaja WRC kalendrit ei ole veel ametlikult välja hõigatud ning ajakirjandus saab hetkel erinevate seda puudutavate kuulujuttudega välja tulla. Kui kalendri koostamisel antaks sõna ka sulle ja palutaks sul välja valida viis rallit käimasolevast hooajast, mis kindlasti kalendrisse jäävad ning kaks rallit, millest pead loobuma, siis millised valikud isikliku eelistuse põhjal teeksid? 

On põhirallid, mis peaksid alati kalendris olema: Monte, Rootsi, Soome, Argentina ja Wales.

Meedias avaldatud kuuldused seostavad Hyundai tiimibossi positsiooniga varasemalt eelkõige vormelimaailmast tuntud prantslaste Éric Boullieri. Kas oled temaga varem kokku puutunud ning oskad öelda, millise inimesega on tegu?

Kuulujuttudele pole põhjust energiat raisata, elu on selleks liiga lühike! 

WRC

toob sinuni Go3