Reklaam sulgub sekundi pärast

WRC

toob sinuni Go3

M-Sport andis selgitusi Tänaku võistluse Rally Estonial rikkunud mootori kohta

Ott Tänak & Martin Järveoja
Ott Tänak & Martin Järveoja — FOTO: Karli Saul

Lõppenud nädalavahetusel toimunud autoralli maailmameistrivõistluste kaheksandal etapil, Rally Estonial tabas peale esimese testikatse läbimist ebaõnn Ott Tänakut, kelle Fordil hakkas mootor jamama.

Ott Tänaku auto transporditi tagasi hooldusparki peale testikatse esimest läbimist:

 

M-Sport avaldas nüüd, mis täpsemalt eestlase võistlusmasina mootoriga juhtus:

Meeskonna Suurbritannia peakorteris on käimas mootori mahavõtmise protsess, mis maksis Ott Tänakule ja M-Spordile eelmisel nädalal toimunud Rally Estonial võiduvõimaluse.

Tartus toimuva võistluse eel oli eestlase Ford Puma Rally1 Hybridile paigaldatud igaks hooajaks lubatud kahest mootorist teine. Auto oli läbinud oma tavapärase testsõidu, uhiuus mootor oli ehitatud samadele spetsifikatsioonidele kui esimene mootor.

„Tegime kõike tavapäraselt. Meil on kindel protsess, mida mootori vahetamisel alati  järgime. Seejärel sõidab auto umbes tund aega, mille jooksul läbitakse 40 km. Seejuures läbime ka testikatse formaadi,“ selgitas M-Spordi tehniline direktor Chris Williams DirtFishile ralliportaalile

"Testikatselt meil ei olnud mitte ühtegi probleemi. Tegime kõik vajalikud testid."

„Eestisse saabudes kontrolliti auto üle. See oli kolmapäeva hommikul korras. Umbes lõuna ajal toimus auto kaalumine. Kui sõitjad tagasi saabusid, siis nad mainisid, et nende arvates on autol süütetõrge."

"Seejärel toodi auto tagasi ning hakati uurima, et mis viga võiks olla. Hakkasime mõnda juppi muutma ning see ei muutnud midagi. Vaatasime üksteisele otsa ja küsisime: "Kas me oleme mures?" Andmed ei näidanud ikka mingit viga. Otsisime edasi. Võtsime turbo maha, vahetasime juhtmestiku, küünlad, pihustid, poolid. Muutsime kõike, mis võimalik, välja arvatud riistvara."

"Rally Estonia testikatsel sai meeskonnale lõplikult selgeks, et selle mootoriga ei ole võimalik võistlust alustada, kuna see lihtsalt ei peaks lõpuni vastu."

Williamsi sõnul on tehti viga juba mootori ehitamisel. "Täpse vastuse saame alles siis olukorrale, kui oleme mootori lahti võtnud."

"See oli täiesti uus mootor, Ilmselt me ​​ei tea enne, kui uurime mootorit põhjalikult. Me ei teinud midagi teisiti, kasutasime samu osi ja sama protsessi."

WRC

toob sinuni Go3