WRC

toob teieni VIVATBET

M-Spordi rallimeeskonna tiimipealik pakkus välja põneva uuenduse

Richard Millener
Richard Millener — FOTO: Karli Saul

M-Sport Fordi rallimeeskonna tiimijuht Richard Millener pakkus WRC eestvedajatele välja väga huvitava uuenduse, mis tema arvates tõstaks Rally2 masinate tähtsust.

Autoralli MM-sarjas antakse lisaks sõitjate ja kaardilugejate tiitlile välja ka tootjate tiitel, mille nimel võistlevad põhiklassi meeskonnad. Igal rallil saab meeskond valida kolm sõitjat, kes kihutavad tootjate punktidele ning arvesse lähevad neist kahe parema piloodi tulemused.

Toyota on selle hooaja mõnel etapil sõitnud nelja autoga. Hyundail on seevastu igal rallil kolm autot, kuid järgmisel aastal võib meeskond üle minna samuti nelja auto taktikale. Samas M-Sport pole selles “mängus” põhimõtteliselt üldse sees, kuna on osalenud vaid kahe autoga, mille roolis on Ott Tänak ja Pierre-Louis Loubet.
Tõenäoliselt ei ole neil (Fordil) ka tuleval hooajal Rally1 masinaid rohkem rajale panna, kirjutab rallit.fi.

Praktikas tähendab see, et M-Sport ei suuda võidelda tootjate meistritiitli eest. Meeskonnabossil Milleneril on aga peas mõte, mis võiks lubada M-Spordil suurde mängu pääseda.

“Kõikidel praegustel tootjatel on jaanuari algusest Rally2 auto. Miks me ei võiks siis teha koos teise klassiga MM-sarja? Seal oleks kaks Rally1 autot ja üks Rally2 auto, mis sõidaks tootjate MM-punktidele”, soovitab Millener.

M-Sport ja Hyundai on oma Rally2 autodega WRC2 klassis juba pikemalt sõitnud. Toyota uhiuus Rally2 masin teeb oma debüüdi MM-sarjas järgmisel hooajal Monte Carlo MM-rallil.

“Olen seda ideed promootorile maininud. Nad olid sellest huvitatud,” ütleb Millener.

Milleneri hinnangul suurendaks reform autoralli MM-sarja teise klassi tähtsust veelgi.

“Kujutage ette olukorda, kus meeskondade juuniorsõitjad otsustaksid tootjate maailmameistritiitli teises klassis. See oleks päris lahe”, ütleb Millener.

WRC

toob teieni VIVATBET