Reklaam sulgub sekundi pärast

WRC

toob sinuni Go3

GALERII: Oma esimesel Junior WRC etapil poodiumile jõudnud Romet Jürgenson kirjutas nädalast kokkuvõtte

Romet Jürgenson
Romet Jürgenson

Möödunud nädalavahetusel tegi Rootsi MM-rallil oma elu esimese JWRC-sarja stardi Romet Jürgenson koos Siim Ojaga. Debüüdil suudeti võtta kolm katsevõitu ning tulla kokkuvõttes teisele kohale.

Romet Jürgenson peale Rootsi rallit: Väga lahe nädalavahetus!

31. jaanuaril 2024, täpselt kaks aastat pärast Saksamaal toimunud FIA Rally Star’i Euroopa finaali võitmist pakkisin elu esimeseks Junior WRC etapiks kohvreid. Hetk, millest enne programmi ilmsiks tulemist ainult oskasin ja saingi unistada. Kahjuks või pigem isegi õnneks tuleb asjas sees olles tööd teha ja keskenduda ning pilvedel olemiseks aega ei jätku. Siiski on just taolistel, rahulikel ja aeglastel hetkedel, hea korraks tagasi vaadata ja mõelda, et see kõik on ikka üks uskumatu seiklus küll…

Kuna enamik Rally Star’i sõitjaid polnud oma elus varem lund näinud, veelgi enam selle peal sõitnud, nägi FIA kõigile neljale sõitjale Rootsi ralliks valmistumisel ette lisaprogrammi. Neist esimene ootas meid ees Põhja-Soomes, SnowRallyRings-il. Idee oli teha koos sõiduõpetajaga erinevatel katsetel kaks pikka trennipäeva ja seda vanade BMW-de roolis. Alla kruviti meile kõigile piikrehvid, et aru saada, kuidas nendega ikkagi jää ja lume peal õigesti sõitma peaks. Tuleb tunnistada, et oli hea korraks samm tagasi teha ja kiireks sõiduks vajalikke baasteadmisi uuesti kinnistada. Näiteks õppisime, kuidas autot pidurdamisel paremini keerama saada ja teha seda ainult kaalujaotust ära kasutades. Õnneks olin varasemalt oma heade sponsorite abiga saanud lumel ühe ralli alla teha ja seda ka Junior WRC-s kasutatava Ford Fiesta Rally 3 auto roolis. Seega polnud lumel sõitmine minu jaoks enam täiesti uus kogemus ja mingi eelaimdus eesootavast oli olemas.

Pärast Põhja-Soomes BMW-dega sõitmist ootas meid ees testipäev Norras Ford Fiesta Rally 3 autoga. Jätkuvalt oli tegemist FIA poolt ette nähtud lisaprogrammiga ning seekordne test oli korraldatud Poola M-Spordi poolt. Testibaasiks oli meil John Hauglandi kompleks Geilos, kus oli võimalus sõita mitme erineva raja peal nii järvel kui ka metsas. Kuna Rally Star’i sõitjaid on sel aastal kokku neli ja iga sõitja jaoks oli testimiseks ette nähtud üks täispikk päev, veetsime Norras koos reisimisega kokku viis päeva. Õnneks oli Rootsi ralliks väga palju teha ning kõik ülejäänud päevad saime samuti viimseni sisustatud. Minu test toimus teisel päeval, pärast Peruu sõitjat Jose Caparot. Alustasime päeva jäärajal ning kõrvalistmel võttis koha sisse John Haugland isiklikult. Töötasime veidi minu sõidutehnikaga ja proovisime lisaks autol erinevaid seadeid näppida. Lõunaks saime sõidu ja auto juba üsna heaks ning oli aeg metsa minna. Minu üllatuseks oli metsas sõites auto seadistus ikkagi liiga vedel ning vajalikku täpsust ja enesekindlust sätted ei andnud. Siit ka hea õppetund - isegi, kui auto tundub järvel kiire ja hea, siis metsas on lugu hoopis teine. Lõpuks sain tunde ja seade ka metsas enam-vähem heaks, kuid purunenud väljalase lõpetas päeva plaanitust varem ning täielikku kinnitust sobiliku seade ja tunde osas lõpuks ei saanudki.

Rallinädal algas tempokalt ning erinevad Junior WRC hooajaeelsed meediakohustused said hoo üles juba eelneval nädalavahetusel. Recce algas hästi, ilm oli ilus ja olud katsetel kenad. Teiseks recce päevaks ärgates oli olukord aga pea peale keeratud. Alla oli sadanud tohutus koguses lund, mis oli teede seisundit totaalselt muutnud. Korraldaja lükkas küll teise recce päeva eel suurema lume ära, kuid pidev sadu tegi teede lugemise erakordselt raskeks. Tee ääred polnud enam konkreetsed ja raske oli aru saada, kus need algavad või lõppevad. Siiski saime noodid kirja ja oli aeg testikatseks.

Teadsime, et rehvistrateegia saab olema sel rallil väga olulisel kohal. Seda eriti Junior WRC arvestuses, sest ralliks oli meile koos testikatsega ette nähtud vaid 22 rehvi. Tegin otsuse, et võtan testikatse rahulikult ning kontrollin ainult, kas auto töötab korrektselt ja ilma vigadeta. Auto toimis ja kõik tundus töökorras olevat. Nüüd veel viimane (nõme) ootamine ja siis juba SS1 neljapäeva õhtupimeduses. Olime keskendunud ja liigset närvi üllataval kombel polnudki. Tasuks neljas aeg, liidrist maas 4.8 sekundit - esimeseks katseks käib küll.

Esimese katse närv maas, oli aeg reedeseks pikemaks päevaks. Olud tõotasid tulla karmid, tugeva lumesaju ja keeruliste teeolude kütkes. Reedese esimese katse võtsime rahulikult, tunnetasime olusid ja proovisime neis rasketes oludes mingit rütmi leida. See oli raske, aga mis peamine - saime läbi ja ilma suuremate vigadeta. Siis aga hakkas juhtuma. Üsna SS3 alguses lendas parem kapoti nurk üles ning blokeeris tee paremast küljest igasuguse nägemise. Jõudsin juba endas pettuda, sest eeldasin, et olime kapoti kinnituse lahti unustanud. Katse lõpus selgus siiski, et kinnituse mutter oli ennast vibratsioonist ise lahti keeranud ning putku pannud. Kinnituse kronstein oli kapoti raami küljest lahti tulnud. No vinge! Tegime MacGyver’it ja panime edasi, mis meil muud üle jäi. Järgmisel pikal katsel oli hoog hea, kuid umbes katse keskel sattusime aeglasema auto taha, millest möödumiseks läks omajagu aega kaotsi. Andsime info juhtimiskeskusesse edasi ja lootsime aja tagasi saada. Õnneks saimegi, aga alles järgmise päeva teies pooles. Peale lõunat oli plaan hoida tempo mõttes sama joont. SS5 peal saime kätte ka oma esimese katsevõidu, kuid mõned lihtsad vead teiste katsete mahapööretes hoidsid meid kindlalt teises kohas kinni. Arvestades kõiki seiklusi, olime siiski päevaga rahul.

Laupäev oli plaan tempot veidi tõsta, sest olime suutnud reede natukene tagasihoidlikuma rehviplaaniga läbi sõita. See andis meile laupäeva pärastlõunaks kasutada kaks lisarehvi. Päev algas hästi, SS9 peal saime kätte oma klassi katsevõidu ja tundus, et plaan töötab. Kahjuks tuli SS11 peal sisse järjekordne sõiduviga mahapöördes, kus koos tagurdamisega jälle väärtuslikke sekundeid kaotasime. Samal ajal suutis Mille teha puhast sõitu ja lähemale selliste seikluste tõttu me talle jõudnud polnudki. Laupäeva pärastlõunal jätkasime samas rütmis - kahjuks ka sõiduvigade mõttes. SS12 peal tuli järjekordne pikakslaskmine ühes mahapöördes, pidime tagurdama ja kaotasime jälle väärtuslikku aega. Preemiaks siiski SS14 katsevõit ja ka üsna veenvalt. Suures plaanis olime päeva ja kohaga rahul, kuid kindlasti sai päeva jooksul liiga palju lihtsaid vigu tehtud, mis tuleviku mõttes tuleb välja praakida.

Plaan oli pühapäeva alustada samas rütmis, hoogu liialt maha laskmata. Siiski oli minu jaoks juba kolmandas kurvis selge, et enesekindlust sama kiiresti sõitmiseks polnud. Mõistlik oli natukene tagasi lasta ja korralikud punktid koju tuua. Finišijoont ületades olid meeleolud head - tasuks Junior WRC teine koht ja tabelis 23 punkti. Hea hooaja algus!

GALERII:

Tänud kõigile, kes kaasa elasid! Eriti tore oli kogeda kõigi eestlaste toetust, kes võistlust kohapeale vaatama olid tulnud. Merci! Näeme Horvaatias!

WRC

toob sinuni Go3