Reklaam sulgub sekundi pärast

WRC

toob sinuni Go3

Autoralli MM-sarja uus punktisüsteem vs vana punktisüsteem peale nelja rallit (lisaks, kui punkte antaks nii nagu Junior WRC sarjas)

Ott Tänak ja Martin Järveoja
Ott Tänak ja Martin Järveoja — FOTO: Scanpix

Autoralli MM-sari võttis käimasolevast hooajast kasutusele uue punktisüseemi, mis pakub kõneainet siiani. On neid kellele see meeldib väga ja neid kes seda peavad ebaõiglaseks. Erinevaid arvamusi leidub seinast seina.

Vana punktisüsteemi murekohaks oli, et viimasel võistluspäeval polnud tihti pinget, kuna vahed olid suured ning enamus sõitjad säästsid rehve ning kulgesid lihtsalt viimase päeva läbi ning hakkasid "vajutama" alles punktikatsel.

Kui lõppenud hooajal teenis võitja 25, teine koht 18, kolmas 15 punkti ning ülejäänud esikümne sõitjad 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 punkti, siis uuest aastast teenivad esikümne sõitjad punkte nii, et võitja saab 18, teine koht 15, kolmas 13 ja 4-10 koht vastavalt 10, 8, 6, 4, 3, 2, 1 silma. Need punktid jagatakse välja laupäevaõhtuse paremusjärjestuse põhjal. Küll aga ei tohi laupäeval punktikohal lõpetanud sõitja pühapäeval katkestada, muidu jäädakse punktidest ilma.

Viimaseks võistluspäevaks on aga FIA välja mõeldud uue punktisüsteemi, kus pühapäevase võistluspäeva parim teenib lisaks 7 punkti, teine koht 6, kolmas 5, neljas neli, viies kolm, kuues kaks ja seitsmes ühe punkti.

Punktikatse jääb samasuguseks nagu eelmisel hooajal (esimesed viis saavad vastavad 5, 4, 3, 2 ja 1 punkti), seega on igal rallil võimalik endiselt teenida maksimaalselt 30 punkti.

Aga vaatame siis korra sellele uuele punktisüsteemile peale ja võrdleme varasema süsteemiga. 

Uus punktisüsteem vs vana punktisüsteem peale nelja rallit. Muutunud pole suuresti midagi peale selle, et rallid on algusest lõpuni põnevad.

Vajuta pildile ja vaata suuremalt!

 

Kui punkte antaks nii nagu Junior WRC sarjas, oleks seis selline (vajuta pildile!)

WRC

toob sinuni Go3