Reklaam sulgub sekundi pärast

WRC Sardiinia ralli: ajakava, osalejad, ennustused

Kui WRC hooaja alguses tulid rallid väga suure vahega ning vahepeal jõudis ehk mõni spordihuviline juba ära unustada, et MM-hooaeg sai juba jaanuari lõpus alguse, siis nüüd on pihta hakanud hooaja tõeline tihe sisu: vaid ühe vahenädala järel on Portugalist MM-karussell liikunud Itaaliasse Sardiiniasse, kus toimub tänavuse hooaja järjekorras viies etapp.

Mida Sardiinia rallist oodata, millised sõitjad on seekord stardijoonel, mida etapilt oodata ning mida arvab ralli eel Ott Tänak ise.

Sardiinia ralli: kuum ja karm, aga kiire

Sardiinia etapil on Eesti ralliajaloos igaveseks olemas aukoht: 2017. aastal võttis just seal oma karjääri esimese etapivõidu Ott Tänak ning sealsed kruusateed peaksid eestlastele väga hästi sobima.

Ilmad on hiliskevadel Vahemere saarel mõnusalt soojad, teed kruusased ja kiired, aga võrdlemisi kitsad – eksimisruumi sõitjatele palju jäetud ei ole, samal ajal saavad rehvid kuumuse ja karmide teede tõttu kõvasti vatti.

Kui Portugali rallil sõideti pikk avapäev ilma hoolduspausita, mis tähendas, et vahed kärisesid juba reedel, siis Sardiinias on hoolduspausita päevaks laupäev, mis peaks vähemalt teoorias tähendama, et tihedat kihutamist jagub kauemaks.

Kui eelmisel aastal liigutati ralli keskus ja hoolduspark saare läänekaldalt Algherost idakaldale Olbiasse, siis nüüd liigub see tagasi Algherosse.

Sardiinia ralli ajakava (Eesti aja järgi):
Neljapäev, 2. juuni
Testikatse Olmedo (3,53 km) – kell 10.01
SS1 Olbia – Cabu Abbas (3,23 km) – kell 19.08

Reede, 3. juuni
SS2 Terranova 1 (14,19 km) – kell 8.01
SS3 Monti di Ala e Budduso 1 (24,70 km) – kell 9.01
SS4 Terranova 2 (14,19 km) – kell 9.46
SS5 Monti di Ala e Budduso 2 (24,70 km) – kell 10.46
Hoolduspaus
SS6 Osilo – Tergu 1 (14,63 km) – kell 16.18
SS7 Sedini – Castelsardo 1 (13,26 km) – kell 17.01
SS8 Osilo – Tergu 2 (14,63 km) – kell 18.48
SS9 Sedini – Castelsardo 2 (13,26 km) – kell 19.31

Laupäev, 4. juuni
SS10 Tempio Pausania 1 (12,03 km) – kell 8.46
SS11 Erula – Tula 1 (15,27 km) – kell 9.46
SS12 Tempio Pausania 2 (12,03 km) – kell 11.01
SS13 Erula – Tula 2 (15,27 km) – kell 12.31
SS14 Coiluna – Loelle 1 (21,60 km) – kell 14.38
SS15 Monte Lerno di Pattada 1 (17,01 km) – kell 15.46
SS16 Coiluna – Loelle 2 (21,60 km) – kell 17.08
SS17 Monte Lerno di Pattada 2 (17,01 km) – kell 18.16

Pühapäev, 5. juuni
SS18 Cala Flumini 1 (12,55 km) – kell 9.10
SS19 Sassari – Argentiera 1 (7,10 km) – kell 10.08
SS20 Cala Flumini 2 (12,55 km) – kell 12.00
SS21 Sassari – Argentiera 2 (7,10 km) – kell 13.18 (punktikatse)

Sardiinia ralli osalejad ja esialgne stardijärjekord: Prantsusmaa ässad seekord puhkavad

Kui Portugali rallil sai äsja näha mõlemat mitmesetmekordset maailmameistrit Sébastieni, siis seekord korüfeesid stardis ei ole, mis muudab stardirivi tavapärasest ehk pisut lahjemaks. Võimalikke võidu peale välja minejaid on siiski omajagu – Toyota toob oma kolmanda autoga rajale Esapekka Lappi, Hyundai kolmandas autos on teist rallit järjest rivis Dani Sordo, kes Portugalis lõpuks esikolmikusse murdis ning kindlasti ka seekord võimalike esikolmikunõudlejate sekka kuulub, sest stardib rivis päris tagantpoolt.

Kruusarallile kohaselt on kuiva ilma korral selge eelis tagantpoolt startijatel, esimesed mehed peavad vähemalt esimesel päeval teistele teed puhastama. Portugali etapil see aga Kalle Rovanperät liialt ei seganud – ta võttis ikkagi oma kolmanda järjestikuse rallivõidu!

Eesti sõitjatest on Sardiinias Ott Tänaku ja Martin Järveoja kõrval stardis seekord vaid Rally2 arvestuses sõitev Georg Linnamäe, kelle kaardilugejaks on britt James Morgan.

Sardiinia ralli esialgne stardijärjekord (ainult Rally1 autod):
1. Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Toyota)
2. Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (Hyundai)
3. Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (Toyota)
4. Ott Tänak – Martin Järveoja (Hyundai)
5. Elfyn Evans – Scott Martin (Toyota)
6. Craig Breen – Paul Nagle (M-Sport)
7. Gus Greensmith – Jonas Andersson (M-Sport)
8. Dani Sordo – Candido Carrera (Hyundai)
9. Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota)
10. Pierre-Louis Loubet – Vincent Landais (M-Sport)
11. Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (M-Sport)

Sardiinia ralli ennustused: Toyota meestest on raske mööda vaadata
Sardiinia ralliks Betsafe’is panuseid tehes tasub esmalt vaadata just nimelt Toyotade poole – senine hooaeg on näidanud, et just nemad suudavad olla nii kiired, stabiilsed kui ka vastupidavad ning Hyundai või M-Spordi sõitjate peale panuste tegemine on hetkeseisuga selgelt riskantne – seevastu kätkeb see endas ka suuremat koefitsienti!

Kolm MM-rallit järjest võitnud Kalle Rovanperä enesekindluse vastu ei ole hetkel MM-sarjas midagi panna ühelgi teisel sõitjal – samas tekib tema puhul küsimus sellest, kas ta suudab avapäeval teepuhastajana ennast liidritega võrreldes piisavalt heas löögiulatuses hoida, et siis laupäeval ja pühapäeval oma tõelist minekut näidata. Rovanperä kõrval võib suureks soosikuks pidada ka Elfyn Evansit, aga esikolmikukohale panustades tasub head väärtust Thierry Neuville’i ja Ott Tänaku kõrval otsida ka Dani Sordo juurest, kes on oma karjääri kolmest MM-etapivõidust kaks saanud just nimelt Sardiinias ja seda võrdlemisi hiljuti.

Põnevaid fakte Sardiinia ralli kohta:

2017. aastal said Ott Tänak ja Martin Järveoja Sardiinia rallil oma karjääri esimese MM-etapivõidu. Eestis võeti nad lennujaama VIP-tsoonis pidulikul üritusel kodumaale vastu.
Sardiinias on MM-ralli toimunud alates 2004. aastast. Varasemalt sõideti WRC sarjas Itaalia etapp Sanremo rallil.
Enim võite on Sardiinia rallil kirjas Sébastien Loebil (5), tema kaasmaalane Sébastien Ogier on seal võitnud neljal korral.
2010. aastal toimus Sardiinia ralli IRC võistlusena ning WRC kalendrisse ei kuulunud.
Sardiinia ralli on võitnud koguni neli erinevat soomlast, kõik ühe korra: 2007. aastal oli kiireim Marcus Grönholm, 2009. aastal Jari-Matti Latvala, 2010. aastal IRC-sarjas Juho Hänninen ja 2012. aastal võitis Mikko Hirvonen.
Dani Sordo on pika karjääri jooksul võitnud vaid kolm MM-rallit – kaks neist tulid 2019. ja 2020. aastal just nimelt Sardiinias.