Reklaam sulgub sekundi pärast

Ott Tänak: Keenias oleks vaja vähemalt poodiumile jõuda

Tänak keenia

Nagu ikka, andis uue MM-etapi eel Ott Tänak Betsafe’i blogile eksklusiivse intervjuu.

Ees ootab MM-sarja ilmselt üks eksootilisemaid etappe – Safari ralli. Eelmisel aastal kuulus see etapp üle väga pika aja taas MM-sarja kalendrisse. Sinul õnnestus eelmisel aastal seal saada kolmas koht – millised olulised teadmised ja tarkused eelmise aasta etapilt tänavuseks ralliks kaasa võtad?

Tegu on väga erilise võistlusega. Safari ei ole enam selline seiklus nagu ta oli 20 aastat tagasi, aga on kiiruskatseid, kus tuleb auto eest hoolt kanda. Samas on suur osa katsetest ikkagi piisavalt heas seisus, et kannatab sõita maksimumi lähedal ja peale eelmist aastat on ettekujutus oludest kindlasti parem.

Võrreldes paarikümne aasta taguse ajaga on Safari ralli muutunud kõvasti tänapäevasemaks, aga mis on põhilised aspektid, mille poolest see etapp teistest MM-kalendrisse kuuluvatest rallidest erineb?

Enamasti on katsed põldudel liivastel radadel, mitte nii väga teedel nagu tavaliselt Euroopas. On väga tehnilisi lõike põõsaste-puude vahel ja tihti sõidetakse üldse karjamaal muru peal. Silm tahab ikka alguses harjumist, et ära ei eksiks.

Mida räägib eelinfo – kui palju erineb tänavune Safari ralli eelmise aasta omast? Kas katsete, ilmaolude või muu poolest on sel aastal ka midagi täiesti uut ees ootamas?

Enamus katseid on samad, osad lõiguti uued, mõni teises suunas. Paar katset on ka täiesti uutel teedel, mida me veel ei tea. Ilm võiks olla nagu tavaline Eesti suvi, aga seda näeb juba rallinädalal.

Sõidad Keeniasse ilmselt väga hea emotsiooni pealt, olles äsja Sardiinias saanud hooaja esimese rallivõidu. Kui palju nendest auto juures tehtud kohendustest ja muudatustest, mis sulle Sardiinias edu tõid, saab üle kanda ka Safari rallile ja teistele kruusaetappidele?

Safari ralli on autodele pigem ekstreemne ja tahab päris kõrge autoga sõitmist saada, mida me mujal pigem ei tee. Samas on see ka ralli, kus ei võeta maksimumi kurvidest, vaid pigem liivaaukudest ja kivihunnikutest – ehk kes rohkem riskib ja kes lõpuks väiksemate kadudega läbi tuleb, sellel on ka ajaliselt edumaa suurem. Järgmised rallid Eestis ja Soomes on juba täiesti omaette maailm ning siis hakkab pigem taas kruusahooaeg.

Sulle endale ja Martinile oli hooaja esimene rallivõit (ja esimene võidetud MM-etapp enam kui aastase pausi järel!) kindlasti hingele mõnusaks palsamiks. Kas Hyundai hooaja esimene rallivõit on ka meeskonnas meeleolu muutnud?

Meeskonnale oli võit kindlasti oluline viimaseid emotsioone arvestades. Positiivne energia annab jõudu juurde ja kuigi me ise ei ole oma olukorraga rahul, siis saime energiat juurde ikka edasi rühkida.

Varasemalt oled tänavu rallide eel eesmärke seades jäänud pigem konservatiivseks ja tagasihoidlikuks. Kas Sardiinias saadud võidu järel sead ka kõrgemaid sihte? Millise tulemusega jääksid rahule Keenias?

Ma usun, et ma ei ole kunagi jäänud tagasihoidlikuks, vaid pigem meie olukorda arvestades realistiks. Keenias oleks vaja vähemalt poodiumipunktid kirja saada.

Autos sõitjaid ja kaardilugejaid piinav palavus on endiselt WRC-s kuumaks teemaks. Keenias võivad kõrged temperatuurid osutuda eriti ohtlikeks – kas on lootust, et mingisuguseid uuendusi või muudatusi näeme autode juures palavuse takistamiseks juba Safari ralliks?

Hetkel ei ole teadlik, et me suudaksime veel kuidagi sellele kaasa aidata. Keenias võiks ka ilm olla pigem jahedam ja olud ei ole ehk nii ekstreemsed kui viimasel kahel rallil.

Mida saite meeskonna või kaardilugejaga praegu autos ära teha, et kõrgeid salongitemperatuure vältida? Milliseid võtteid kasutasite, kui üldse?

Salongitemperatuur ei sõltu kuidagi meist seal autos. Meie osa on see ära kannatada. Esimene kuum ralli Portugalis oli paras šokk, järgmine Sardiinia oli ehk lihtsam, kuna teadsime, mida oodata ja puhtalt teadmine tegi kannatamise lihtsamaks.

Viie etapi järel on Kalle Rovanperä edu MM-sarjas sinu ees 58 punkti. Milliseks hindad hetkel oma võimalusi tiitlivõitlusesse siseneda?

Nii kaua on kõik võimalik, kuni matemaatiliselt on šansid olemas. Selleks peaksime aga oma taset kindlasti tõstma ja stabiilsemaks muutuma, kui tahame Rovanperä ja Toyotaga konkureerida.

Safari ralli on taas üks nendest etappidest, kus teiste tippsõitjate kõrval on stardis ka rallispordi ajaloo suurnimed Sébastien Loeb ja Sébastien Ogier. Kas nende meeste kohalolek muudab tänavu õhkkonna rallidel ka erilisemaks?

Mõlemad on jätkuvalt väga tugevad sõitjad ja kiiretes autodes ehk kaks tugevat konkurenti on juures ja kindlasti muudab see üldist võistluse pilti.