Nagu ikka, andis Ott Tänak MM-ralli eel Betsafe’i blogile eksklusiivintervjuu. Eesti ralli lõpu poole tunnistasid ka ise, et viimase piiri peal võistlussituatsiooni asemel käis sul juba sisuliselt testimine Soome ralliks. Kui võrrelda tavalise testipäevaga, siis kui hea või halb variant on MM-ralli kiiruskatsete testimise eesmärgil kasutamine? Ühest küljest on ju muudatused ja valikud kindlasti piiratumad, teisalt saab kiirelt ja vahetult näha, kui palju antud seadistus konkurentidega võrreldes kiirem või aeglasem on. Päris tavalise testipäevaga kindlasti tegu ei olnud ja enamasti elasime ikkagi ebamugavat elu ja kompasime piire. Võistluse ajal on enamasti kõik osad auto küljes markeeritud ja kui pole ette planeeritud, siis võistluse ajal midagi sisse tuua ei ole võimalik. Kuna me algselt tundsime, et oleme oma kiirusega konkurentidest kaugel, siis proovisime seadistusi erinevates suunades, et aru saada võimalikest lahendustest. Kuidas läks Soome ralli ametlik testimine? Kas said tehtud kõik, mis kavas oli? Soome testipäev läks veidi produktiivsemalt kui Eesti jaoks ettevalmistus ja saime tehtud enamasti kõik, mis oli planeeritud. Soome ralli testimise eel ahhetati meedias selle üle, et saabusid testimispaika helikopteriga. Kui tihti sul selline võimalus avaneb, kui palju aega sellega säästab ning mida kostsid selle peale tiimikaaslased? Thierry Neuville olevat kuuldavasti asja ammulisui vaadanud. Soome on distantsilt lähedal, aga veepiir piirab reisimise võimalusi. Sellises olukorras on kopter kõige efektiivsem. Meie ajakava on tihe ja kodus saame olla harva ehk iga kodus magatud öö on kindlasti seda väärt. Eesti etapil paistis, et puhta kiiruse poolest on teistel Toyota sõitjatele vaat, et võimatu vastu saada. Kas Soome rallil peaks meid ootama samasugune olukord või on lootust, et Toyotade mäekõrgust üleolekut seekord ei näe? M-Spordi eest ei oska rääkida, aga meie poolt sellist sammu ei ole lähiajal tulemas, et Toyotaga kruusal konkureerida. Loodame muidugi, et arenesime väheke edasi, aga eriti esimesel aastal arenevad kõik tiimid pidevalt, kaasa arvatud Toyota meeskond. Eelmisel aastal sõideti Soome ralli tavatul kombel sügisel, mitte suvel. Kas sellest tulenevalt oli ka sõitjate jaoks mõni nüanss rallil (peale ilma) teistsugune? Kas sulle meeldis rohkem traditsiooniline suvine või tavatu sügisene Soome? Sügisel on enamasti teed niisked ja lahtise kruusa puhastamise efekt on väiksem. Sügisel on ka päevad tunduvalt lühemad, mistõttu saime sõita pimedaid katseid. Isiklikult minul eelistus puudub, Soome on sõidu poolest alati hooaja tipphetk. Mida tänavuselt Soome rallilt on oodata? Kui palju on päris uusi lõike ning kui suure osaga kiiruskatsetest oled juba varasemast tuttav? Omajagu on kattuvaid teid, aga samas ka päris uusi lõike meie jaoks. Rajaga tutvumine saab olema oluline. Millise tulemusega jääksid Soome rallil rahule? Kui suudaksime korrata Eesti tulemust, siis oleks see juba tugev tulemus. Kindlasti saab see olema keerulisem kui Eestis. Uue põlvkonna Rally1 autodega oled saanud nüüd ka kiirematel rallidel kätt proovida. Kui suur vahe on tänavusel ja mullusel autol just nimelt kiiretel teedel? Kumb meeldib rohkem, kumb läbib aga kiiretel teedel peetava kiiruskatse kiiremini ja kui palju kiiremini? Igas olukorras olid sõitja perspektiivist eelmise generatsiooni autod sõiduomaduste poolest paremad. Juba auto kaal teeb suure vahe sisse ja edasi kõik muud asjad, mida selleks aastaks muudeti, et sõitmist keerulisemaks teha. Nooruke Kalle Rovanperä on teinud kahe hooaja vahel tohutu arenguhüppe – sel hooajal on ta võitnud suurema osa MM-rallidest ning liigub vankumatult MM-tiitli poole. Kas konkurendina saad kõrvalt vaadates aru, kuidas Rovanperä ühtäkki nii heaks ja kindlaks on saanud? Mille poolest on ta eelmise hooajaga võrreldes kõige rohkem edasi läinud? Kalle on õigel ajal õiges kohas: tema ümber on meeskond, kes võimaldab temal endal vaid sõitmisele keskenduda, samal ajal andes talle parimad tööriistad. Koos sellega tuleb ka usaldus ja enesekindlus. Viimased kaks elementi on rallis kõik, mis domineerimiseks vaja. Kuidas meeldiks sulle reeglimuudatus, kus iga kiiruskatse võidu eest antaks ka MM-sarja arvestuses lisapunkt (nagu näiteks JWRC-s)? Kui palju selline muudatus tippkonkurentsis ralli olemust muudaks ning kas sellega saaks aeg-ajalt kuivaks ja sündmustevaeseks muutuvad laupäeva pärastlõunad ja pühapäeva hommikud põnevamaks muuta? Sellisel juhul oleks arvatavasti juba tiitlid jagatud ehk kui keegi on tugev, siis ta on tugev igal juhul. Ja kui mõni meeskond või sõitja on teinud head tööd, et domineerida, siis sellises olukorras ei ole õige neid ankurdada. Pigem on teistel meeskondadel kohustus teha oma tööd paremini. Ükski võistleja ei sõida meelega aeglaselt. Soome ralli ajakavaNeljapäev, 4. august Testikatse Rannankylä (4,48 km) – kell 9.01 SS1 Harju 1 (3,48 km) – kell 19.08 Reede, 5. august SS2 Laukaa 1 (11,75 km) – kell 8.00SS3 Lankamaa 1 (21,69 km) – kell 8.55HoolduspausSS4 Laukaa 2 (11,75 km) – kell 12.15SS5 Lankamaa 2 (21,69 km) – kell 13.10SS6 Harju 2 (2,01 km) – kell 14.30HoolduspausSS7 Ässämäki 1 (12,31 km) – kell 17.00SS8 Sahloinen-Moksi 1 (15,70 km) – kell 17.53SS9 Ässämäki 2 (12,31 km) – kell 19.13SS10 Sahloinen-Moksi 2 (15,70 km) – kell 20.06 Laupäev, 6. august SS11 Päijälä 1 (20,19 km) – kell 8.08SS12 Rapsula 1 (20,56 km) – kell 9.08SS13 Patajoki 1 (13,75 km) – kell 10.08SS14 Vekkula 1 (20,65 km) – kell 11.08HoolduspausSS15 Päijälä 2 (20,19 km) – kell 15.38SS16 Rapsula 2 (20,56 km) – kell 16.38SS17 Patajoki 2 (13,75 km) – kell 17.38SS18 Vekkula 2 (20,65 km) – kell 18.38 Pühapäev, 7. august SS15 Oittila 1 (10,84 km) – kell 8.23SS16 Ruuhimäki 1 (11,12 km) – kell 9.38SS17 Oittila 2 (10,84 km) – kell 11.01SS18 Ruuhimäki 2 (11,12 km) – kell 13.18
Mistra number 21 Karmen Vaiksaar viskel — FOTO: Joonas Kuuskla/Baltic Sea League Käsipall Mistra naiskond startis Balti mere liigas võiduga
Henrik Pürg — FOTO: Jana Pipar jalgpall Neljal korral Eesti meistriks tulnud keskkaitsja lõpetab 27-aastaselt karjääri