Reklaam sulgub sekundi pärast

WRC Horvaatia ralli: ajakava, osalejad, ennustused, Tänaku intervjuu

Autoralli MM-hooaeg sai tegelikult alguse juba jaanuarikuus ning kaks talviste oludega rallit tulid suhteliselt väikese vahega teineteise järel, ent enne kevadist programmi on WRC saanud pidada vaat et kahekuulise pausi, enne kui sõitjad ja maailma kiireimad ralliautod taas rajale naasevad. 

Horvaatia ralli on MM-sarja kavas teist korda ning eelmisel aastal pakkus see etapp rallisõpradele vinge elamuse – kas seekord näeme ägedate radade ja tulihingeliste fännide kõrval ka Ott Tänakult head tulemust?

Mida Horvaatia etapilt oodata, keda pidada soosikuteks, milline näeb välja ralli ajakava, kelle peale tasuks Betsafe’i spordiennustuses teha oma panused ning mida arvab ralli eel Ott Tänak ise? 

Horvaatia ralli: tuhande kurvi etapp

Teist aastat järjest MM-kalendrisse kuuluv Horvaatia etapp pakub meile väga erinevaid asfaltteid – mõnel lõigul on teekate päris uus ja sile, mõnes teises kohas aga kulunud, kergelt auklik ja riukalik. Suures plaanis on tegemist pigem kiire asfaldiralliga, kuid kohati muutuvad mägised teed väga kitsaks ja nõuavad sõitjatelt suurt täpsust.

Eelmisel aastal oli hoolimata koroonapiirangutest ja publikukeeldudest rahvast raja ääres tohutult palju ning tänavu, kus kõik see on legaalne, võib rajaäärne möll olla veelgi vingem ja värvilisem – korraldajad ootavad publikut koguni 350 000 inimese ringis! Pealinnas Zagrebis asuv võistluskeskus muudab ralli jälgimise kohalikele lihtsaks. Esimesel kahel päeval sõidetakse käänulisematel ja mägisematel teedel, pühapäevane võistluspäev Zagrebist põhjas hõlmab endas aga ka laiemaid ja kiiremaid trasse. Suur osa kiiruskatsetest on aga väga kurvilised ja hõlmavad endas ka nukke ja hüppeid, mistõttu on vedrustuse paika timmimine väga olulise tähtsusega.

Ott Tänak: meil oli Monte Carlos jõuludest veel rasvakõht ees

Betsafe’ile antud ekslusiivintervjuus tõdes Ott Tänak, et eelmiste rallide ebaõnne tõttu oleks alustuseks hea, kui ta suudaks Horvaatia rallil ühes tükis autoga finišisse jõuda.

Milline nägi välja sinu programm Rootsi ja Horvaatia rallide vahelisel päris pikal, peaaegu kahe kuu pikkusel ajal? Kui palju oled selle aja jooksul saanud teha tööd auto testimiseks-arendamiseks?

Kaks nädalat tagasi sõitsime ühe testipäeva Horvaatias ja vahepeal oleme teinud ka ühe arenduspäeva. 

Kui suurt tööd on vahepealsete kuudega ära tehtud auto arendamise juures? Enne eelmist etappi sõnasid, et esimene prioriteet on olnud auto vastupidavamaks muutmine – kas selles osas on tehtud edusamme?

Seda näeme järgmistel rallidel. Loomulikult andis vahepealne paus võimaluse asjadega edasi minna, aga teha on veel palju ja aasta jooksul oleks vaja veel palju areneda.

Üks asfaldietapp tänavu juba kavas oli – Monte Carlo etappi ei saa aga talviste olude tõttu päris klassikaliseks asfaldiralliks nimetada. Kui palju võime selle etapi tulemustest ja jõujoontest Horvaatia asfaldiralli eel ennustusi tehes välja lugeda? Või on vahepeal möödunud nii palju aega ja rallid niivõrd erinevad, et selliseid järeldusi teha ei saa?

Monte Carlo oli sel aastal väga kuiv ja olud olid paremad kui nüüd Horvaatias oodata võime. Üldiselt andis selleaastane Monte Carlo väga hea ülevaate teiste meeskondade vormist asfaldil, kuid meil oli jõuludest veel rasvakõht ees. Loomulikult õppisime palju, aga konkurente ei saa alahinnata, seega Horvaatia näitab, kes kuidas vahepeal edasi arenenud on.

Eelmise aasta Horvaatia ralli oli ülejäänud hooaega arvestades sinu jaoks isegi võrdlemisi edukas – vähemalt näiliselt väga suuri tehnilisi probleeme ei olnud ning said lõpuks neljanda koha. Millised peamised märksõnad ja teadmised sa eelmise aasta etapilt tänavuseks kaasa võtad?

Väga eriline asfaldiralli. Pinnase lugemine oli meie jaoks keeruline, sai tehtud omajagu valesid rehvivalikuid ja üleüldiselt oli enesekindlusest puudu, aga nüüd teame, mida oodata ja see annab võimaluse paremini eesootavaks valmistuda.

Tundub, et Rootsi ralli osutus Hyundai jaoks pärast pettumustvalmistavat Monte Carlot üllatavalt edukaks. Kui kõrgele seekord Horvaatia ralli eel oma ootused asetada julged?

Positiivne oleks algatuseks ralli lõpetada!

Eelmise aasta Horvaatia etapil paistsid silma pealtvaatajad, kes hoolimata koroonapiirangutest katsetele väga tulihingeliselt kaasa elasid. Sõitja mätta otsast vaadatuna – kui suurt rolli mängib kirglik publik hea rallielamuse juures? Kui antaks valida, siis kas pigem sõidaksid suurepäraste teedega, aga publikuta rallil või sellisel rallil, kus teed on väga igavad, aga kirglikke fänne on iga nurga peal väga palju?

Olgu need teed sirged või kõverad, aga võistlus ilma fännideta pole ikka päris see…

Hiljuti teatas Hyundai, et vahetub kontserni motospordiharu president – kui varem oli selleks Scott Noh, siis uus juht on Sean Kim. Kas ja kui palju sellise ametikoha inimene sinuga kokku puutub või sinu igapäevatööd mõjutab?

Kokku ikka puutume, Scott oli igal rallil olemas. Tema pigem võistluste ajal hoidis silma peal üldisel atmosfääril meeskonnas ja muudes olukordades on lüli tehase ja spordiosakonna vahel.

Kuuldavasti sai Kalle Rovanperä Horvaatia ralli eel ühe lisatestipäeva, kuna ta sai seal testida Pirelli rehve. Kui suur lisaeelis selline päev sõitja jaoks teiste ees on?

Sellisel päeval sõidetakse enamasti ainult kilomeetreid erinevate rehvidega ja üritatakse leida suundi arenguks. Tänases olukorras, kui testipäevad on piiratud, tulevad ekstrakilomeetrid ikka kasuks.

Pirelli rehvitestipäevi saavad kasutada kõik sõitjad. Kas sina juba tead, millise ralli eel või millal sina Pirelli testipäeval osaleda saad?

Ei ole teada, see on Pirelli otsus. 

Nüüd, kus uued regulatsioonid on mõned kuud kehtinud ja uute autodega on omajagu sõidetud – kas oled uue põlvkonna Rally1 autodega sõitmisega harjunud? Kui kerge või raske ümber harjuda oli ning millise nüansiga läheb/läks kõige kauem?

Senise perioodiga oleme ikka asjalikumaks saanud. On asju, millega tuli alguses arvestada, aga nüüd vaikselt keha võtab omaks: auto kaal, mehaaniline käiguvahetus, viis käiku, hübriid jne. Aga palju asju saavad ka insenerid edasi arendada, mida ajas on õpitud, seega varsti peaksid autod olema uuesti vähe mängulisemad.

Horvaatia ralli ajakava (Eesti aja järgi):
Neljapäev, 21. aprill: 

Testikatse Okić (3,65 km) – kell 10.01

Reede, 22. aprill: 

SS1 Mali Lipovec – Grdanjci 1 (19,20 km) – kell 9.33
SS2 Stojdraga – Gornja Vas 1 (20,77 km) – kell 10.26
SS3 Krašić – Vrškovac 1 (11,11 km) – kell 11.19
SS4 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 1 (9,11 km) – kell 12.32
Hoolduspaus
SS5 Mali Lipovec – Grdanjci 2 (19,20 km) – kell 16.05
SS6 Stojdraga – Gornja Vas 2 (20,77 km) – kell 16.58
SS7 Krašić – Vrškovac 2 (11,11 km) – kell 17.51
SS8 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 2 (9,11 km) – kell 19.04

Laupäev, 23. aprill: 

SS9 Kostanjevac – Petruš Vrh 1 (23,76 km) – kell 8.43
SS10 Jaškovo – Mali Modruš Potok 1 (10,10 km) – kell 9.41
SS11 Platak 1 (15,85 km) – kell 11.09
SS12 Vinski Vrh – Duga Resa 1 (8,78 km) – kell 12.38
Hoolduspaus
SS13 Kostanjevac – Petruš Vrh 2 (23,76 km) – kell 16.16
SS14 Jaškovo – Mali Modruš Potok 2 (10,10 km) – kell 17.14
SS15 Platak 2 (15,85 km) – kell 18.42
SS16 Vinski Vrh – Duga Resa 2 (8,78 km) – kell 20.08

Pühapäev, 24. aprill: 

SS17 Trakošćan – Vrbno 1 (13,15 km) – kell 8.18
SS18 Zagorska Sela – Kumrovec 1 (14.09 km) – kell 9.38
SS19 Trakošćan – Vrbno 2 (13,15 km) – kell 11.26
SS20 Zagorska Sela – Kumrovec 2 (14.09 km) – kell 14.18 (punktikatse)