Reklaam sulgub sekundi pärast

Selgusid Eesti aasta auto 2025 finalistid

Eesti aasta auto kuulutatakse välja EAL-i aastagalal
Eesti aasta auto kuulutatakse välja EAL-i aastagalal — FOTO: Pille Russi

Eesti automeedia selgitas välja konkursi Eesti aasta auto 2025 finalistidTänavu juba 25. korda korraldatava konkursi finaali pääsesid Dacia Duster, Hyundai Santa Fe, Ineos Grenadier, Renault Scenic e-Tech, Škoda Superb ja Volkswagen Tiguan.

Eesti aasta auto 2025 kuulutatakse välja 17. jaanuaril Eesti Autospordi Liidu aastagalal Tallinna Kruiisiterminalis. Oma lemmiku valivad ka erinevate autospordialade Eesti meistrid.

„Tänavune autoaasta oli uudisterohke ja žüriiliikmed nimetasid kokku tervelt 36 mudelit, mullu vaid 23, aasta varem 30,“ rääkis žürii esimees Tõnu Ojala. „Tänavune finaal on tugevalt (linna)maasturite poole kaldu – ainsana eristub selles seltskonnas Škoda Superb.“

Tänavustest finalistidest on kõige rohkem võite Škodal, kusjuures neljast esikohast pooled on toonud just Superb (2009 ja 2016). Finaali on Škoda pääsenud kümnel korral.

Škodast veelgi enam finaalikohti on ette näidata Volkswagenil – 12, neist kahel korral on Golf saavutanud esikoha (2005 ja 2014). Korra on finaalis olnud ka Tiguan, 2017. aastal tuli kuues koht.

Hyundail on finalistidest kõige värskemad esikohamälestused  – Ioniq 5 võitis kolm aastat tagasi. Finaalikohti on Hyundail nüüd juba kaheksa.

Samuti kaheksa korda finaali jõudnud Renault´l on läbi aastate kaks esikohta (2002 Laguna ja 2015 Twingo).

Dacia on finaalis viiendat korda, parima kohana on kahel korral tuldud viiendaks. Ka Duster on korra finaalis olnud – 2011. aastal tuli kuues koht.

Ineos on uustulnuk mitte ainult Eesti aasta auto finaalis vaid Eesti autoturul üldse – esimesed autod jõudsid meie teedele alles pool aastat tagasi.

Eesti aasta auto valib autoajakirjanikest koosnev žürii. Tänavu on autoteemat kajastavatest väljaannetest esindatud Autoleht, Whatcar, Tehnikamaailm, Äripäev, Accelerista, auto24 ja Geenius. Nimeliselt jagavad sel aastal hindeid Indrek Jakobson, Tõnu Korrol, Tõnu Ojala, Elmar Ots, Margus Pipar, Veli Rajasaar, Karl-Eduard Salumäe, Kaspar Sepp, Kristjan Sooper, Esta Tatrik, Tarmo Tähepõld ning Laas Valkonen.

Eesti aasta auto konkursi käivitas veerand sajandit tagasi ajakiri Tehnikamaailm, alates üle-eelmisest aastast toimub konkurss Eesti Autospordi Liidu (EAL) egiidi all.

2024. aasta Eesti aasta auto tiitlit kannab Peugeot 408.