Reklaam sulgub sekundi pärast

Vaata vägevat pildigaleriid, kus Martin Järveoja näitas omi oskusi piloodina

Martin Järveoja
Martin Järveoja — FOTO: Alari Jüriöö

10 ja 11. juunil peetud crosskartide Eesti meistrivõistlused rallisprindis olid ajaloos esmakordsed ning osutusid erakordselt vaatemänguliseks. Esimesed kaks etappi peeti möödunud nädalavahetusel Kehala Ringil, kus võistlus muutus mõlemal etapil niivõrd põnevaks ja tasavägiseks, et poodiumikohtade võitlus mahtus vaid sekundi sisse.

Võistlus toimus rallisprindi formaadis. Mõlema etapi jaoks olid rajameistrid välja mõelnud kokku 4 kiiruskatset, pikkusega ca 3,5 - 4,5 km mida läbiti 4 korda. Ühe etapi arvestuses läks arvesse kahe kiiruskatse 3 parimat aega ja need liideti.

Laupäevasel esimesel etapil näitas kiiremat minekut nüüdseks juba ka Põhja Euroopa rallikrossi sarja etapil poodiumile tõusnud Martin Juga. Teine oli Martin Järveoja ning poodiumi kolmandale astmele tõusis Eesti rallikrossi sarjas crosskartide liidripositsiooni hoidev Marko Ringenberg.

Pühapäeval peetud teisel etapil sõitis pingelises heitluses esikoha välja Martin Järveoja, kes igapäevaselt hoopis ralli MM sarjas Ott Tänaku kaardilugejana tegutseb. Järgnes Martin Juga ning Marko Ringenberg.

Etapivõit otsustati viimasel kiiruskatse läbimisel ning sõnaotseses mõttes murdosa sekunditega kus Martin Järveojal õnnestus seekord edestada Martin Juga võistluspäeva kokkuvõttes napi 0,8 sekundiga.

GALERII:

 

"Kui vanasõna kohaselt võivad esimesed vasikad aia taha minna siis mul on siiralt hea meel tõdeda, et tänu kõikide heade asjaolude kokku langemisele, õnnestus meie esimene tuleproov uue võistlussarja korraldamisel üle ootuste hästi. Ma olen väga tänulik kõigile, kes selle nädalavahetuse korda minekusse panustasid, sõitjad, mehaanikud, korraldustiim, toetajad ja kaasaelajad – usun, et siit sündis üks oluline ja suure tulevikuga sündmus Eesti motospordikalendrisse. Ja loomulikult on mul sõitjana hea meel, et sportlikus mõttes käis seal eesotsas ikka sajandike taga ajamine ja seega anti ka tohutult hasarti pakkuv vaatemäng" ütles Eero Nõgene, kolmekordne crosskartide Eesti meister rallikrossis ja uue võistlussarja eestvedaja koos CKR Estonia tiimiga.

 

Crosskart on autospordis üsna uudne võistlusvahend. Siiani on need kiired ja atraktiivsed masinad mõõtu võtnud ainult rallikrossi Eesti meistrivõistluste sarjas, millega liituti 2017. aastal ning jäärajal. Võimsamad crosskardid on varustatud 750- või 850-kuupsentimeetriste neljasilindriliste mootoritega, milllel on ca 150 hobujõudu, seejuures kaalub koos juhiga 430 kg.

 

Täpsemat infot leiab sarja kohta FB-lehel crosskart rallisprint