Reklaam sulgub sekundi pärast

Soomes võitnud Rainer Tuberik: melu oli väga kihvt ja tasus tulla

Eesti esindus Multia rallil
Eesti esindus Multia rallil — FOTO: Veiko Vaarikmäe

Eesti veoautoekipaažid osalesid Soomes sõidetud Multia rallil, kus klassivõidu saavutasid Rainer Tuberik / Raido Vetesina ajaga 23.08,9, Aivar Kubjas / Riivo Mesila kaotasid neile 6,8 ja Veiko Liukanen / Toivo Liukanen 39,9 sekundit, kirjutab uus.autosport.ee.

„Kui viimasel katsel tuli mootorisse kolin, käis läbi mõte, et võib-olla peaksin auto parkima ja loobuma. Ent otsustasin siiski käigu alla lüüa ning ootamatult hakkas mootor poole katse peal tööle, tõsi, ilma ühe silindrita. Lõpp hea, kõik hea!“ rääkis Tuberik.

Sõideti kokku neli kiiruskatset kogupikkusega ligikaudu 40 kilomeetrit. Ükski katse ei olnud korduv. Võistluspäev oli väga kompaktne, esimene katse algas kell 11.15 ja viimane 13.25. „Eesti rallide korraldajatel on siit õppida,“ rääkis Tuberik. „Rajad olid ägedad ja vastuvõtt oli tõeliselt meeldiv.“

Kui veoautod stardivad Eestis stardirivi lõpus, siis Soomes startisid need kõige ees. Esimesena läksid rajale Illimar Hirsnik / Maiko Kalde. „Esimesena startida oli ikka päris keeruline. Esimese kahe katse peal oli lahtist pinnast nii palju, et oli ikka paras väljakutse veokat teel hoida,“ sõnas Hirsnik. „Katsed olid väga põnevad, eriti need väikseid hüpekaid täis kiired lõigud. Õnneks suuri avariisid ei juhtunud ja kõik veokad sõitsid lõpuni. Järgmine kord võiks me sellisel rallil lõpus ka sõita, saaks tuletada meelde rööpas sõitu ka. Väga, väga äge oli.“

Veoautomeeste Soome reisi eestvedaja, EAL veoautokomitee liige Hirsnik lisas, et mõtted järgmise välisstardi osas juba liiguvad. „Kui õnnestub, ajame kamba kokku ja proovime peale Saaremaa rallit midagi eksootilist, näiteks Tenerifet või mingit muud soojemat kohta kui Eesti.“

Veaoutoralli Eesti meistrivõistlused koosnevad neljast etapist, millest üks on talvine. „Näen et päris paljud sõitjad on seda meelt, et otsida mõni Eesti meistrivõistluste etapp ka väljaspool Eestit. Kui korraldaja leiab võimaluse kulude kompenseerimiseks nagu Multias, siis kulude mõistes võib välismaa etapp isegi soodsam tulla kui näiteks Saaremaal sõitmine. Veokameestel jääb siis üle ainult korralik ja põnev esitlus teha pealtvaatajatele, sest Soomes oli väga palju huvilisi meie sõitmise ja autode vastu.“

Hirsnik tegi Soomes „taksosõidu“ ka Multia linnapeale Arto Kummalale. „Tal oli nägu kogu sõidu naerul. Tänas meid tuleku eest ja ütles et ootab meid kindlasti tagasi järgmisel aastal.“