Reklaam sulgub sekundi pärast

Soomer: “Oleme kiired, kui me endale ise jalga ei tulista!“

Hannes Soomeri laupäevase ja pühapäevase võidusõidu kokkuvõtted.

Hispaaniat ei väisata mitte ainult inimloomade pruunistamise või härgade mulgustamise eesmärgil, sest käesoleval nädalavahetusel võõrustavad mässumeelsed katalaanid näiteks mootorrataste ringrajasõidu MM-võistluste kaheksandat etappi. Ja ehkki taevas oli enne esimesi starte ähvardavalt pilves, peeti laupäevased võistlussõidud siiski kuivades, et mitte öelda ideaalsetes oludes, kus rajakatte temperatuur oli 31 kraadi ning õhk selle kohal üheksa pügala võrra jahedam.

Klassi World SSP esimene sõit sai aga harjunust lühem, sest võistlus katkestati avaringil punase lipuga, et esimeses kurvis kukkunud Peter Sebestyeni (Yamaha) tsiklist välja voolanud kütus jõutaks rajajulgestajate poolt ära koristada. Mis võttis pisut aega, mistõttu sõideti pärast teist lähet kaheksateistkümne ringi asemel vaid 12. Esimese sõidu võitis punktitabeli liider Dominique Aegerter (Yamaha), kes asus viiendal ringil juhtima ja libises lõpuks Lorenzo Baldassarri (Yamaha) ja Can Oncu (Kawasaki) eest ära enam kui nelja sekundi jagu.

Dynavolt Triumphi sõitjad alustasid oma sooritust kuuendast ja kaheksandast reast – Stefano Manzi 17. kohalt ning Hannes Soomer temast viis kohta tagapool – ja ehkki mõlemate start õnnestus, ei kulgenud võistluse edasine käik mitte just kõige optimistlikumas võtmes. Stefano Manzil tuli käigukasti rikke tõttu võistlus üheksandalt kohalt pooleli jätta ja palju paremini ei käinud ka Hannes Soomeri käsi, kes hakkas pärast esimest kolme ringi vaikselt taas tahapoole vajuma, lõpetades esimese sõidu 18. kohaga.

„Tegime täna kordusstardis rehvirõhuga näpuka,“ nentis Hannes pärast võistlust. „Pärast teist starti sain sõita kolm normaalset ringi, misjärel tõusis rehvide rõhk taevasse ja ülejäänud võistlusest sai üks pidev kannatamine/meelitamine. Pärast esimesi ringe olnuks tsikli mootoril ühtäkki justkui 300 hj, sest tagumisel rehvil polnud pidamist enam ühegi käiguga. Meil on head tsiklid ja head sõitjad ning me võime olla siin pühapäeval päris kiired, kui me just mingi uue muutuja tõttu endale (taas) ise jalga ei tulista.“

„Uus jõuallikas toob selgust.“
 
Mootorrataste ringrajasõidu MM-võistluste kaheksanda etapi teisel võistluspäeval kümmeldi Hispaaniale omases päikesepaistes ja isegi klassis World SSP suudeti pühapäevane võistlus niimoodi ära pidada, et punased lipud jäid kohtunike märssidesse paigale. Ja kuigi sõidu alguses näis, et punktitabeli liider võib pühapäeval poodiumilt välja jääda, võttis Dominique Aegerter (Yamaha) sõidu lõpuks siiski oma, teenides viienda kuldse duubli käesoleval hooajal. Teiseks tuli Can Oncu (Kawasaki) ja kolmandana astus poodiumile Dynavolt Triumphi sõitja Stefano Manzi, kes alustas tänast võistlust stardikohalt nr 17!

Viimati nimetatu kiituseks tuleb öelda sedagi, et tegelikult ületas itaallane finišijoone teisena, ent Türgi sõitja selja taha tõsteti mees kohtunike otsusel seepärast, et poodiumikoha pärast heideldes vajus ta ühes kurvis üle valgete rajajoonte rohelisele keelualale. Manzi boksinaabrist Hannes Soomer alustas tänast võistlust aga 22. stardikohalt, lõpetades võistluse meeskonnakaaslasest kümme kohta tagapool, ehk kolmeteistkümnendal positsioonil. „Oleme oma ratta juhitavuse väga heaks saanud,“ arvas Hannes pärast sooritust, „Ja kui rehvirõhud on olude kohased, on tegu kiire ja lihtsalt hallatava rattaga.“

Ainsaks kitsaskohaks näis pühapäeval olevat Hannese mootorratta kiirus sirgetel, mistõttu ei suutnud Viimsi mees kiireimatel lõikudel kaasvõistlejate tuules püsida. „Me ei tea praegu, kas asi oli rauas või elektroonikas, kuid pikkadel sirgetel jäin ma konkurentidest maha, mida ei ole lihtne nii tasavägises konkurentsis tagasi teha. Kurvidest väljumised on meil korras ja sektorite ajad samuti, aga enne järgmist etappi peab selgeks saama, miks tsikkel sirgetel teistest maha jääb.“ Kas ja kuidas meeskond sellega hakkama saab, annab kontrollida juba kahe nädala pärast, kui Portugalis leiab aset hooaja üheksas etapp (07-09.10.2022).