Reklaam sulgub sekundi pärast

Romet Jürgenson pärast avapäeva Saaremaa rallil: Väga lahe päev. Masinat on omajagu ja tuleb olla ainult mees ja hallata seda „koletist“

Romet Jürgenson
Romet Jürgenson — FOTO: ERAKOGU

Reede õhtul anti Kuressaare keskväljakult start 57. Saaremaa Rallyle. Avapäeval sõideti kolm kiiruskatset ja läbiti 15,04 katsekilomeetrit. Hooaja eelviimasele võistluspäevale said lähte 141 võistluspaari.

Päeva kolmest kiiruskatsest kolm võitsid Ken Torn / Kauri Pannas (Škoda Fabia SRT Proto), kuid päeva viimasel katsel Oriküla paarisajal tehtud valestart tähendas neile 10 sekundilist trahvi ja kukkumist üldarvestuses teiseks.

„Poleks Kauri pidanud Orikülas legendi lugema, oleks ta Saaremaa valssi laulnud, oh keeruta, lennuta. Lihtne polnud, kuid rahvale ma arvan oli äge. Esimene katse oli täis manna, teisel oli juba natukene sõidu moodi ja kolmas on nagu ta on. Homme hakkab õige ralli pihta,“ võttis koduteedel sõitev Torn avapäeva kokku.

Laupäevale lähevad liidrina vastu Saaremaal Rally2 autoga debüüti tegevad Romet Jürgenson / Siim Oja (Toyota GR Yaris Rally2). Tänavused juunioride maailmameistrid näitasid kõigil katsetel teist aega, kuid konkurentide valestart tähendab, et laupäevale lähevad RedGrey meeskonna võistlejad 2,9 sekundilises edus.

„Väga lahe päev. Masinat on omajagu ja tuleb olla ainult mees ja hallata seda „koletist“, väga lahe. Mulle sellised nikerdamised nagu Oriküla meeldivad ja lahe lõpp päevale,“ võttis Saaremaa ralli liider päeva Oriküla katse finišis kokku.

Terminal Eesti autoralli meistrivõistluste viimase etapi avapäeva kolmandad olid Patrick Enok / Silver Simm (Škoda Fabia RS Rally2), kellele valmistas ühisel debüüdil Rally2 autoga probleeme kahe katse stardid. Liidritest jäävad nad laupäeva eel maha 3,9 sekundiga.

„Homse stardipositsiooni osas pole hullu, sest oleme kolmandad ja võib öelda, et läks normaalselt, kuid teise katse stardiviga rikub kõige parema ära. Homme on veel kuus katset ja pole hullu, saame vahe tagasi teha,“ võttis Enok avapäeva kokku.

Avakatse järel neljandat kohta hoidnud Egon Kauri / Allan Birjukovi (Hyundai i20 Proto) autol purunes teisel katsel vasak esimene rehv ja päev lõpetati 22,6 sekundilise kaotusega üheksandal kohal.

EMV2 klassis moodustasid avapäeva paremiku Jügenson / Oja ja Enok / Simm ja klassi kolmandalt kohalt lähevad laupäevale vastu tänavused EMV2 arvestuse meistrid Priit Koik / Kristo Tamm (Škoda Fabia Evo2), kes jäävad liidritest 11 sekundi kaugusele.

EMV3 klassi reede parimad olid Henri Pihel / Martin Vihmann, kelle edu on teise võistluspäeva eel Toomas Triisa / Laur Merisalu ees 5,3 ja Esmar-Arnold Unt / Denisa-Alexia Parteni ees 8,4 sekundit. Kõik eelpool nimetatud võistluspaarid sõidavad Saaremaa teedel Ford Fiesta Rally3 autodega.

EMV4 klassis lähevad laupäevale liidrina vastu Jaspar Vaher / Sander Pruul (Ford Fiesta Rally4), kelle edu Mark-Egert Tiits / Jakko Viilo ees on 4,4 ja Joosep Plankeni / Taavi Lassmanni ees 7,8 sekundit. Samad Ford Fiesta Rally4 võistlusautodega sõitvad võistluspaarid moodustavad reede järel ka Estonian Junior Challenge sarja esikolmiku.

„Pärast pikka pausi, ma arvan, et ei saa väga nuriseda, kuid veidi on ikka jänes autos ma arvan. Homme on uus päev,“ võttis Vaher avapäeva kokku.

EMV5 arvestuse reedese võistluspäeva kiireimad olid Urmo Aava / Janno Siitan (Subaru Impreza STi N11), kelle edu on laupäeva eel lõunanaabrite Kalvis Blumsi / Raimonds Zeiluksi (Mitsubishi Lancer Evo VI) ees 9,8 ja leedukate Vaidotas Paškeviciuse / Marius Kairyse (Mitsubishi Lancer Evo IX) ees 26 sekundit.  

„Äge ja terve see tänane päev on olnud vinge. Sellist emotsiooni ei ole ammu olnud,“ sõnas Aava avapäeva lõpuks.

EMV6 klassi 27 päeva finišeerinud võistluspaarist parimad olid Robert Virves / Raigo Mõlder, kelle taltsutada on sel nädalavahetusel tagaveoline Toyota Starlet. Saarlaste edu on reede järel Karl Jalakas / Janek Kundrats (BMW M3 E46 Comapct) ees 12,8 ja Taavi Niinemets / Esko Allika (BMW M3 E36) ees 16,5 sekundit.

„Kohati lendas see Hõbenool isegi liiga palju ja ei saanud õigel hetkel seisma. Ta on teistmoodi, kuid liialt palju kurta ei saa, sest lõbus on igal juhul. Homme saab töökas päev olema,“ võttis Saaremaa oma mees Virves reede kokku.

Saaremaa ralli 2024 avapäeva kõige tihedam konkurents oli klassis EMV7, kus esikolmik mahub vaid 0,3 sekundi sisse. Päeva parim koht läks jagamisele Oskar Männametsa / Holger Enoki (Citroen C2 R2 Max) ja Sander-Erik Tiits / Fredi Kostikovi (VW Golf II) vahel. Klassi kolmas koht võistluspaarile Olavi Paju / Indro Mäe (Renault Clio II).

EMV8 arvestuses polnud avapäeval vastaseid võistluspaarile Kristen Kelement / Simo Koskinen (Citroen C2 R2 Max), kelle edu on soomlaste Petteri Salmineni / Jan Lönegreni (Toyota Starlet) ees 20,2 ja Lada VAZ 2105 autoga võistlevate Rainer Rohtmetsa / Erik Vaasa ees 20,5 sekundit.

EMV Lada klassi esikolmiku, mis mahub 7,3 sekundi sisse moodustavad reede järel Koit Repnau / Hannes Hannus (Lada VAZ 21053), Rauno Plado / Marko Kaasik (Lada VAZ 2105 VFTS) ja Martin Tuusis / Mati Solom (Lada VAZ 2015).  

Veoautode klassi EMV9 avapäeva parimad olid Martin Kio / Toomas Tisson (GAZ 51). Kui liidrite edu on teist kohta hoidvate Martin Leemetsa / Andres Lichtfeldi (GAZ 51) ees 24,6 sekundit, siis kolmandat kohta hoidvad Ats Nõlvak / Mairo Ojaviir (GAZ 51A) jäävad teist kohta hoidvatest konkurentidest 10,3 sekundi kaugusele.

Saaremaa Rally 2024 avapäeva tulemused leiab SIIT

Saarema Rally 2024 jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, millest esimene saab stardi 09.18.

Teisele võistluspäevale stardib TOP10 pööratud järjestuses seisus, mis läks lukku teise kiiruskatse järel. Laupäeval on katsetel võitlusautode ja 0 autode ees sõitmas ka VIP auto, mille katsete esimesel ringil on Lada VFTS auto roolis istumas Eesti autoralli legend Ilmar Raissar ja katsete kordustel legendaarne Hardi Mets. Mõlemale mehele loeb katsetel kaarti Erkki Visnapuu.