Reklaam sulgub sekundi pärast

Männama ja Lepik ootavad Dakari rallil kõrbes varuosasid

Urvo Männama Dakar
Urvo Männama Dakar — FOTO: Martin Macik

Dakari ralli 10. etapp kujunes Eesti ekipaažidele pehmelt öeldes, mitte kõige lihtsamaks. Toomas Triisa ja Mart Meeru masinal purunes esiratta kinnitus, aga Urvo Männama ja Risto Lepiku autol käigukast ning mehed istuvad kõrbes oma sõiduriistas ning ootavad varuosademasinat.

Liiv, düünid ja kuivanud järvepõhjad. Sellisel maastikul tuli neljapäeval läbida 274 kilomeetrit Empty Quarteris ja see oli Dakari päris maratonkatse esimene osa. 

Meeskonna tehnilist abi laagris pole, nemad on juba järgmises kohas end sisse seadnud. Ööbitakse telkides. Kuigi hetkel pole veel päris selge, kas Männama ja Lepik veedavad öö keset kõrbe Hiluxis, “mugavates” korvistmetes või telgis. 

Triisa ja Meeru päev oli pisut lihtsam aga mitte murevaba. Liiguti oma klassi TOP 10 tempos. Nende hoog rauges samas kandis, kus jäid seisma ka Rally Raid Estonia teised sõitjad. Nende masinal purunes esiratta kinnitus, aga see saadi õnneks katsel korda ja katse lõpetati oma klassi 32. kohal. T4 klassis on nende positsioon peale seda katset 13. Liidrid on nende klassis Rokas Baciuska ja Oriol Vidal Montijano, kellele meie poisid kaotavad 5:46.17. 

Männama ja Lepik alustasid katset hea hooga, sõites TOP 20 aegu. Poole katse peal aga tuli ajakaotust, selle põhjuseks oli düünides masina üle katuse keeramine. Sel korral ratastele ei jäädud ja läks aega, kui nad taas püsti lükati. See oli aga pisiasi võrreldes sellega, mis ees ootas.

Kas selle õnnetuse tõttu või muul põhjusel hakkas esmalt streikima sidur ja enne eelviimast kontrollpunkti pidid nad seisma jääma, põhjuseks käigukasti rike. Ega muud, kui oodata tagant tulevat veokit, milles olid vajalikud varuosad. Aga see polnud veel kõik, nagu tuntud telepoes öeldakse. Overdrive meeskonna support veokas oli Urvost ja Ristost 100 km kaugusel liiva kinni jäänud … ja hiljem oli juttu, et pimedus tuleb peale ja meestel ongi Hilux Inn, kus on lubatud enda hommikusöök. 

Hetkel pole veel selge, kas varuosademasin jõuab meie meesteni või mitte, sest sellest sõltub, kas neil tekib võimalus katse õigel ajal lõpetada ja homme jätkata. Meestega on korras, süüa ja juua on.