Reklaam sulgub sekundi pärast

Kuidas tõusis Simo Lind Baltimaade ringrajasõidu tippu?

Simo Lind ütleb, et on Porsche Ringil sõitnud tuhandeid kilomeetreid ja iga kord leiab sealt ikka uusi detaile ja nüansse
Simo Lind ütleb, et on Porsche Ringil sõitnud tuhandeid kilomeetreid ja iga kord leiab sealt ikka uusi detaile ja nüansse — FOTO: Pille Russi

Simo Lind on BaTCC sarjas kaasa teinud mitu väga edukat hooaega. 2020. aastat kroonis Opel Astra G-ga saavutatud esikoht Nankang 2h Endurance BTC2 arvestuses, aasta hiljem tuli Honda Civicu roolis BTC2 tiitel ja teine koht 2h kestvussõidus, 2022 tiitel kestvussõidus ja teine koht BTC2 arvestuses ning aasta hiljem kolmas koht kestvussõidus ja tiitel BTC2 klassis.

Kuidas sinu tee ringrajasõiduni algas?

Teekond sai alguse venna Siimu kaudu, kes oli aastatel 2004–2013 ühe Formula Baltic meeskonna mehaanik. Vahel “abistasin” teda boksis, küsides rumalaid ja naiivseid küsimusi, kuid õppisin palju. Uldis Timaks ja Janis Vanks võistlesid tol ajal Opel Astra G-ga ja kuna mul oli sama masin tänavasõiduautoks, siis loomulikult elasin neile kaasa. 2013. aastal hakkasin superkrossi sõitma ning selle tarbeks sai soetatud turvapuuriga Astra F. Superkrossi etapid toimuvad väga erinevat tüüpi radadel, seepärast tuli mõte jätta Astra F kruusa- ja jäärajasõitude jaoks ning panna ka Astra G-le turvapuur, et kasutada seda vaid ringrajaetappidel. Ja ajapikku sai ringrajasõidust minu lemmik.

Milline on Opel Astra G ja Honda Civicu lugu?

Astra G sai ostetud 2008. aastal esmalt tänavakasutusse. Sõelale jäi piiratud seeria (3000 tk) Astra OPC, millel oli tehase poolt tuunitud mootor. Sellest autost on palju mälestusi, muuhulgas oli see 2011. aastal meie pulmaauto. 2014. aastal paigaldasime turvapuuri ja kasutasime seda superkrossi, Läti rahvusliku klassi ja hiljem Nankang 2h Endurance võistlustel. Enne Civicu ostmist 2020. aasta lõpus tegime autole mitmeid uuendusi ning see peaks olema kiirem kui kunagi varem, ehkki võisteldud sellega rohkem pole. Vihjeks kõigile, kes ringrajasõiduga alustavad – Astra on endiselt saadaval!

Honda Civicuga võistlemine on olnud huvitav, lõbus ja kulukas teekond! Ostsime küll ühe Baltikumi kiireima BTC2 auto, kuid see oli juba omajagu suure läbisõiduga. Enamiku võtmeosi oleme asendanud või täielikult ümber ehitanud, võidelnud tehniliste probleemide, ebaõnne ja mõnikord ka oma vigadega. Praegu keskendume töökindluse parandamisele.

2022. aasta BaTCC hooaja üks südantlõhestavamaid hetki oli mootoripurunemise tõttu kaotatud meistritiitel. Mis tunne sind tookord valdas?

Nagu öeldakse, et lõpetada esimesena, pead esmalt lõpetama. Honda-ajastul on olnud erinevaid tehnilisi probleeme, mõned neist müstilised, teised aga lahendatavad. Võit on nii minu ja kui meeskonna jaoks emotsionaalse väärtusega, kuid kaotus sunnib meid pingutama ja rohkem võitlema. Iroonilisel kombel olen ilmselt ainus, kes ütleb, et Opel oli usaldusväärsem kui Honda.

Mis sulle Baltikumi ringrajasõidus kõige rohkem meeldib?

Radade mitmekesisus, inimeste positiivsus ja toetav rajaväline õhkkond. Loodan tulevikus ka mujal võistelda ning BaTCC on selle jaoks tugev lähtepunkt.

Milline rada on sinu lemmik?

Olen Porsche Ringil sõitnud tuhandeid kilomeetreid ja iga kord leian sealt ikka uusi detaile ja nüansse. Nüüd on mul Nemuno Ziedase uue asfaltkatte suhtes väga suured lootused, see on lõbus rada sõita, kuid on seni olnud autole üsna karm. Bikerniekile jõudes hakkab süda iga kord kiiremini põksuma. Üldiselt mulle meeldib erinevatel ringradadel sõita ja siiani pole näinud rada, mida ei tahaks uuesti proovida.

Mida on eduks vaja?

Rahastamine on kahtlemata tegur, kuid edu sõltub ennekõike sellest, kuidas seda mõõta. Kui võit on ainus eesmärk, siis on korralik auto, palju harjutamist ja natuke õnne hädavajalikud. Minu jaoks seisneb edu pigem enda, auto ja meeskonna proovilepanekus ja arengus. See ei tähenda tingimata võitu, kuid nõuab palju tööd.

Kuidas julgustada eestlasi kohalikel ringrajavõistlustel osalema?

Ringrajasõidus on ühendatud sõiduoskused, risk, mees-mehe vastu sõit, kiired otsused ja lõbu. Kestvussõit nõuab ka füüsilist ja vaimset vastupidavust ning strateegiat. Võrreldes ajaga, mil alustasin, on igas klassis saadaval arvukalt rendilahendusi – lihtsalt proovige midagi. Isegi kui seda avalikult ei reklaamita, pakuvad enamus meeskondi, sealhulgas Lind Racing, võimalust treeninguteks ja võidusõiduks.

Kes on Simo Lind väljaspool võistlusradu?

Olen abielus ja kahe lapse (4 ja 9aastased) isa. Lõpetasin energiakasutuse eriala ja tunnen suurt huvi kõige vastu, mis sisaldab sisepõlemismootorit ja/või elektroonikat. Tööalaselt olen tegelenud arvutite ja telefonide remondiga ning hetkel töötan Foxways tootmisprotsesside arendamise alal.

Intervjuu ilmus batcc.eu lehel ja on tõlgitud inglise keelest.

Autor/allikas: uus.autosport.ee.