Kevin Pesur võitis teise Balti MV etapi järjest

Tallinnas toimunud Suurhalli Driftil osalesid Pro-klassis Baltimaade tippsõitjad ning Semipro- ja Street-klassis Eesti paremik.

Pro-klassi kvalifikatsiooni võitis Läti tippsõitja Nikolass Bertans 92,5 punktiga, kes sai finaali vastaseks kaks nädalat tagasi Leedus Balti meistrivõistluste eelmise etapi võitnud Kevin Pesuri. Esimeses tandemsõidus oli Pesur jälitaja rollis. “Nikolass on väga tugev sõitja, tuli endast kõik välja panna,” rääkis Pesur. “Sõitsime teineteisele väga lähedal. Poolevahetus oli niivõrd täpne, et minu auto esikaitseraud riivas kergelt tema auto tagakaitserauda.”

Puute tõttu võttis Pesur viieminutilise tehnilise pausi. “Vahejahuti ventilaator oli lahti tulnud ja tõmmanud endaga kaasa mõned juhtmed. Seal oli veidi lappimist, aga viie minutiga jõuab sellise töö ilmselt iga professionaalne meeskond ära teha,” rääkis ta. Täpselt nii ka läks ja Pesur jõudis teise sõidu starti.

Pro-klassi võitja rääkis, et rada oli oodatust abrasiivsem. “Pidime tegema korrektuure auto pidamises, et rehve jaguks lõpuni.”

Kolmanda ja neljanda koha sõidus võitis lätlane Raivis Alksars Kristjan Salmret.

Suurhalli Drift oli Pro klassile Balti, Eesti ja Livonia meistrivõistluste osasõiduks. Kokku osales 16 võistlejat: viis Leedust, Lätist ja Eestist ning üks Soomest. Koos meestega võistlesid ka kaks naist, leedulanna ja soomlanna.

Semipro-klassile oli Haaberstis toimunud võistlus Eesti meistrivõistluste etapiks. Kvalifikatsiooni võitis Arti Kannisto 85 punktiga, kuid finaalis said kokku Simon Suvemaa ja Frederik Strelkov. Võitis Suvemaa.

Reedesel treeningul oli Suvemaa võistlusautol tehniline probleem ning olude sunnil toodi öösel kohale teine võistlusauto. “Trennis ma sõita ei saanudki. Võistluspäeva hommikul tegin kaks ringi. Õnneks läksid kvalifikatsioonid hästi ja sain ka autoga kähku sinapeale,” rääkis võitja. “Kõik sõidud olid väga pingelised.”

Kolmanda koha sai 15 osalejaga klassis Karel Piiroja.

Street-klassi Eesti karikavõistluste etapi kvalifikatsiooni võitis Ahti Kurm 84,5 punktiga. 30 osalejaga klassi finaal oli nii tasavägine, et hindajad määrasid one more time´i, ehk kordussõidu. Poodiumi kõrgeimale astmele astus sellel korral Karl-Erik Tasuja, teise koha sai Kirill Žukov. Kolmanda-neljanda koha sõidus olid vastamisi eelmise aasta üllataja Henri Sulkinoja ja Reino Kolk. Kolk eksis teise tandemsõidu esimeses kurvis ning võit kuulus Sulkinojale.

“Väga palavates oludes korraldajaid proovile pannud kolmepäevane üritus kulges suuremate viperusteta ja pakkus kõigis klassides vägevaid sõite. Võistlusraja uus formaat sai alguse Mõisapõllu tänavalt ning suundus Suurhalli taga asuvasse alasse. Pealtvaatajatel oli kogu võistlusrada väga hästi jälgitav,” kommenteeris võistluste peakorraldaja Marko Opmann.

Uuendusena võistluse korralduses kasutati hindamisel veel arenduses olevat rakendust Drift Point. Hindajad saavad veebipõhise rakenduse vahendusel võistluse ajal sisestada tulemusi ja neid tulemused kuvatakse koheselt ka kasutajatele. Lisaks genereeritakse kõik võistluse tulemusega seotud tabelid. Rakendus teeb driftivõistluse paremini jälgitavamaks ja võistluse käigu sujuvamaks.