Reklaam sulgub sekundi pärast

Gregor Jeets: „Siiani olen alati võtnud iga võistlust eraldiseisvana, kuid süües kasvab isu.“

Gregor Jeets / Timo Taniel võidukana Paide ralli finišis
Gregor Jeets / Timo Taniel võidukana Paide ralli finišis — FOTO: Pille Russi

Pärast peaaegu et aastast vigastuspausi naasis Gregor Jeets 2022. hooajal tagasi ralliradadele ja võitis esimest korda Eesti meistrivõistluste etappe ning krooniti koos Timo Tanieliga hooaja lõpus Eesti autoralli absoluut ja klassi EMV 2 meistriteks, kirjutab uus.autosport.ee (Rauno Paltser).

Kuidas läks eelmine hooaeg ja mis plaanid ootavad 22.aastast noormeest ees kohe-kohe algaval hooajal, sellest järgnevas intervjuus. 

2021. aasta Otepää talverallil elasid läbi päris suure õnnetuse, millest taastumiseks läks rohkem kui pool aastat. Kuidas tänaseks tervis on ja kas hooaeg 2022 andis kinnituse, et see vigastus on nüüd korralikult seljatatud?

2021. aastal toimunud avarii tagajärjel tuli päevavalgele seljavigastus, mille taastusravi võttis omajagu aega. 2022 hooaega plaanisimegi just pigem kontrollhooajaks, et saada ettekujutus selja olukorrast. Tänu heale füsioterapeudile ning treenerile, kes aitasid mind kõige rohkem taastusravi käigus, suutsime valud ületada ning olukorra stabiilseks saada. Kahjuks ei saa ma öelda, et see vigastus on täielikult möödunud. Küll aga saime kinnitust, et pideva töö ning teatud ettevaatlikkusega saame võidusõiduga tegeleda valutult.

Tegid rajale combacki seal samas Otepää rallil. Kui tulemusi vaadata, siis kas kaks talverallit läks n-ö mentaalse poole korda saamiseks ja sõidurütmi leidmiseks?

Autost eemal olemine kujunes pikemaks, kui arvasime. Esimeste rallide eesmärk oli võistlus lõpetada ning järk-järgult kiirust kasvatada.

Hooaja alguses istusid ühte autosse sinu jaoks uue kaardilugeja Timo Tanieliga, kes, tõsi, oli varem rajalegendi lugenud su isa Raulile. Räägi palun natukene selle koostöö algusest ja kuidas teil koostöö sujus hooaja jooksul?

Tegelikkuses saime Timoga tuttavaks enne 2020. aastal toimunud Kehala rallit. Tegime toona lihtsalt ühe testipäeva, et saada aru, kuidas meie koostöö klapib. Sealt edasi hakkasime vaikselt Timot enda tegevustesse kaasama ning 2021. aastal istus ta isa Rauli kõrvale, et suurendada Timo kogemuste baasi minu eemaloleku ajal. Esimene ühine start oli meil Otepää talveralli, mis oli hea lühikese formaadiga ralli. Üldiselt sujus meil koostöö terve hooaja vältel hästi, kuid nagu ikka meeskonnatöös, tuli ette ka mõningaid raskemaid hetki. Suures plaanis jäime oma hooajaga rahule.

Rapla rallil jäi karjääri esimesest Eesti MV etapivõidust puudu 8,2 sekundit. Sama ralli oli aasta enne võitnud su isa. Kas see jäi kuidagi kripeldama ka või andis pigem motivatsiooni juurde?

Tol hetkel ei jäänud see mind kripeldama, kuna teame väga hästi, kuhu me esimesel päeval oma aja kaotasime. Samuti oli enne Rapla rallit täitunud peaaegu aasta minu viimasest kruusarallist. Meie jaoks oli tähtis näha kasvavat tempot ning stabiilset riskivaba sõitu.

Kiired ERC etapid Poolas ja Lätis tõid just lõunanaabrite juures TOP5 tulemuse, kus heitlesid terve ralli positsiooni nimel kogenud Ken Torniga. Kuidas ise nende kahe ralliga rahule jäid?

Poola algas keeruliselt, kuna me ei saanud legendi piisavalt täpseks ning samuti maadlesime mitmete tehniliste probleemidega (murdunud käigukang jne). Oluline oli taaskord näidata kasvavat tempot ning seda tõestas punktikatselt saadud punkt. Liepaja ralli oli hooaja keskpunkt, milleks oli juba teatud enesekindlus tekkinud, kuid kõrgeid ootusi ei osanud ma seada. Kvalifikatsioonikatse neljas aeg andis lootust kõrgemate kohtade eest võitlemiseks. Ralli kulges üpriski keerulistes ilmastikuoludes ning võistluse teisel katsel auto väljasuretamine jäi lõpuks korralikult kripeldama. Kokkuvõttes oli väga põnev võidusõit ning tookord võitsid kogemused.

Järgmisena ootas ees Rally Estonia. On see eestlasena kuidagi teistmoodi emotsioon ka võistelda Eesti MM-rallil koos maailma parimatega MM-punktide nimel ja kuidas oli neid katseid esimest korda sõita Rally2 autoga?

Kindlasti on see väga eriline tunne ärgata hommikul oma kodus ning minna sõitma MM-punktide nimel. Siiski oli Rally Estonia meie eelmise hooaja kõige suurem ebaõnnestumine. Kahjuks ei kulgenud kõik nii nagu me plaanisime ning naudingust oli asi küllaltki kaugel.

Lõuna-Eesti ralli 2022 läks ajalukku, kui sinu ja Timo esimene ühine Eesti meistrivõistluste etapivõit. Juhtisite rallit algusest lõpuni ja edestasite lõpuks lähimaid konkurente rohkem, kui 30 sekundiga. Kui paberilt tundub kontrollitud sõit ja kindel võit, siis kuidas oli reaalsuses?   

Ma pole vist kunagi ühtegi võistlust nii palju nautinud, nagu seda oli Lõuna-Eesti ralli 2022. aastal. Rally2 autoga Haanja teedel sõitmine on puhas nauding. Sõit oli väga kontrollitud ning suutsime sõita kogu nädalavahetuse ilma ühegi äreva momendita.

Võit tuli ka järgmisel rallil Paides, kus ütlesid, et ootasid nendel sirgetel teedel rohkem konkurentsi just Mitsubishiga sõitjatelt. Läks aga nii, et võitsite keerulistes oludes sõidetud ralli peaaegu minutiga. Mis oli selle võistluse võti sinu jaoks?

Peale rajaga tutvumist tekkis tõesti tunne, et „Mitsu-meeste“ vastu saab olema keeruline, kuna meie auto tippkiiruseks on 178 km/h, aga „Mitsud“ saavad oma autost kätte 200+ km/h kiiruse. Ma arvan, et keeruliste olude tõttu tekkis meil võimalus pikal katsel rünnata, teistega vahe sisse sõita ja oma auto võlusid veidi rohkem ära kasutada. Kuna tegemist oli minu jaoks täiesti uue võistlusega ning tundmatute teedega, siis olin väga positiivselt üllatunud kogu ralli korralduses ning kohalikes teedes. Kiitus korraldajatele!

Hooaeg lõppes Saaremaal, kus olid kohal kõik Eesti parimad peale Tänaku / Järveoja. Kuidas oli sellises konkurentsis võistleda? Jäid küll neljandaks, kuid kui su ette jäid Soome meistrivõistluste pronks, juunioride maailmameister ja koduste meistrivõistluste peamine konkurent, siis võib vist siiski hooaja viimase võistluse korda läinuks lugeda?

Meie peamine eesmärk oli Saaremaal ralli lõpetada, et oma absoluudi tiitel kätte saada. Samas ei tahtnud jätta me ka kasutamata võimalust võrrelda oma kiirust väga kogenud Saaremaal võistelnud meestega. Mina sõitsin Saaremaal esimest korda nelikveolise autoga ja midagi lihtsat polnud oodata. Kahjuks lõppes sõit kõrgele kohale kohe esimese katse viimastel kilomeetritel, kui auto roolivõimendi kadumise tõttu sõitsime suurel kiirusel vastu puud. Teise päeva esimesel poolel kogusime enesekindlust ning päeva teise poole sõitsime ilma kahe silindrita. Kokkuvõtteks ei saa me ralli tulemusega sugugi rahule jääda, aga jällegi suutsime iseendale tõestada, et kiirus on hea, kui kõik toimib.

Kindlasti oli kordaläinud hooaeg selles mõttes, et võitsite koos Timoga meistritiitlid nii EMV1, kui ka EMV2 arvestuses? Kas hooaja eel oli pandud selline eesmärk või n-ö süües kasvas isu? 

Siiani olen alati võtnud igat võistlust eraldiseisvana ning ka sel aastal ei olnud mingisugust tiitliplaani. Poole hooaja pealt andis Timo märku, et oleme sarja liidrid. Sealt edasi võib tõesti öelda, et süües kasvab isu.

Kui ilm lubab, siis pole uus koduste meistrivõistluste hooaeg enam kaugel. Millised on sinu hooaja 2023 plaanid? Kas äkki ka WRC2 sarjas etappe kaasa teha?

Plaan on taas käesoojenduseks kaasa teha kodumaised talverallid ning seejärel suuname oma tähelepanu järjest enam WRC sarjale. Kui kõik plaanipäraselt läheb, siis teeme kaasa viis WRC etappi WRC2 arvestuses. Sellele lisaks ka mõni lähemalasuv ERC etapp ja kui ajaliselt võimalik, siis ka mõni EMV etapp.

Kas võistlusauto, meeskond ja kaardilugeja on samad või on siin muutusi tulemas?

Hetkeseisuga alustame samas koosseisus, aga hooaja jooksul võib toimuda muudatusi.