Reklaam sulgub sekundi pärast

Eesti Virtuaalse Autospordi Liit 13: mis toimus mullu ja mis saab edasi?

GT-autode sari toimub Assetto Corsa Competizione platvormil
GT-autode sari toimub Assetto Corsa Competizione platvormil — FOTO: Ekraanikuva

Eesti Virtuaalse Autospordi Liit sai 24. veebruaril 13-aastaseks. Mis on EVAL-is viimase aasta jooksul toimunud ja mis veel plaanis? Kirjutab uus.autosport.ee.

NB Quality GT 2022

Aasta alguses sõideti veel rFactor 2 peal traditsiooniline GT-sari, sarja oli registreerunuid 63, etappe oli 7 ning Risto Kappeti ülemvõim oli märgatav. Suureks kõnealuseks teemaks juba hooaja algusest oli autode tasakaal, täpsemalt Audi ja Bentley omavaheline jõuvahekord, mis rajalt-rajale ka pidevalt kas ühele või teisele poole kaldus. Teisele kohale platseerus rFactori-maailmas tuttav nägu, soomlane Jimi Nisula, kolmandaks tuli Paul August Lääne. Võistkondade arvestuses võttis esikoha Jimi Nisulast ja Henri Sinikust koosnenud Satellite Racing. Hooajale pandi kena punkt finaaliga Saue HobiZone’s, kus kohapeal oli võistlemas tervelt 6 võistlejat!

e-Autoralli 2022

Kasutusel oli uue platvormina WRC10 mäng, mis tõi kohale portsu uusi nägusid ning võttis ka kaasa paljud Dirt Rally 2.0 pealt tuttavad näod. Registreerunuid oli kokku 122, neist omakorda 81 sõitsid EMV1 klassis, kus olid kasutusel 2021 aasta WRC-autod, ülejäänud 41 võistlejat võtsid mõõtu EMV2 klassis Rally2-autodel, kokku oli kavas 14 etappi. EMV1 hooaja märksõnadeks said Siim Voort ja täielik dominatsioon. Voort võttis võidud kõigil hooaja rallidel, kaotades hooaja peale vaid ühe punkti Monte Carlo ralli punktikatsel. EMV1 klassis teisele kohale platseerus tavapäraselt pigem ringrajal nähtav Juss Park, kolmandaks tuli Marti Torm. EMV2 klassis nägime samuti domineerivat esitust Ander Sinimäe poolt, kuid mitte sellisel moel, nagu seda tegi Voort. Sinimäe loovutas 2 rallivõitu hooajal teiseks tulnud Karl Reinojale. Need rallid olid Portugal ja Jaapan. Kolmandaks tuli regulaarselt poodiume noppinud Kertin Käblik.

Formula EVAL 2022

Eesti meistrivõistluste kavas oli aasta teises pooles loomulikult ka vormelisari. Seekord oli kasutusel Formula Pro masin, ikka rFactor 2 peal. Masina jõudlust kohandati sarja jaoks, tuues see tollel ajal käinud Formula Challenge sarja tasemele. Registreerunuid kogunes 44, etappe oli taaskord 7, nende hulgas oli märkimisväärne esimest korda Eesti meistrivõistluste kavas kasutusel olev Monaco tänavarada. Hooaja alguses peeti põhipretendentideks Risto Kappetit, Sander Kallast ning Alari Algpeust. Sari lõppes taaskord Kappeti võiduga, kuid palju suurema vaevaga, kui oleme harjunud Risto poolt nägema, Kallas ei lasnud tal hetkekski püksivööd lõdvaks lasta, tiitliheitlus käis kuni viimase etapini. Kolmandaks tuli Rait Kilk. Võistkondlikus arvestuses võtsid esikoha Rait Kilk ja Silver Jõffert Simtech Racing Team’i ridades. Hooaja finaal toimus seekord EVALi peakorterist, kuhu olid kohale sõitma läinud 2 võistlejat.

EVAL ACC Suvekarikas

Uued tuuled GT-autode sarja kohapealt hakkasid puhuma juba juunikuus, mil algas ACC Suvekarikas. Nagu sarja nimest võib arvata, toimus sari esmakordselt EVALis Assetto Corsa Competizione platvormil ning nüüd võib juba öelda, et tegu oli sisuliselt peaprooviga järgmise aasta Eesti meistrivõistlusteks. Sõideti 5 meeleolukat ning kohati ka draamarohket etappi, kuna tegu oli ikkagi suvekuudega, siis enamik sõitjatest ei sõitnud ka kõiki etappe kaasa. Peale pingelist, vihmast ning intriige täis finaali Hungaroringil väljus sarjast esmakordselt võitjana Silver Jõffert, teiseks tuli Juss Parek ning kolmas koht kuulus Gert Raudsepale.

EVAL iRacing GT4 Challenge

Sügiskuudel nägime ka võistlussarja iRacing’u platvormil ning seda, nagu sarja nimi ütleb, GT4 klassi autodel. Sari andis võimaluse ka iRacing’ul sõitvatele Eesti sõitjatele särada. Igast etapist toimus EVALi YouTube kanalil ülekanne. Sarja formaat nägi ette, et keskenduti pigem tiimide arvestusele kui individuaalsele arvestusele. Formaat õigustas end hooaja lõpus, kui Top 3 tiimid olid üksteisest 1 punkti kaugusel. Esikohale tulnud RudiX Racing, kus sõitsid Rudi Reinkort ja Eduard Gorškov, edestasid teiseks tulnud Radix Racing Red’i, mille sõitjateks olid Silver Tamm ja Martin Tuisk, vaid sõiduvõitude arvu põhjal. Esimese kahe tiimi punktiskoor oli identne. Kolmandaks tuli 1 punkti kaugusel Radix Racing Green, kus sõitsid Rasmus Varblane ja Martti Ruus. Kokku oli sõitjaid 24, nende hulgas ka esimene eestlane päriselu Le Mans’i 24 tunni sõidul, Martin Rump!

2022 RBR Estonian Rewind ‘97

Retrohõnguline pomm Richard Burns Rally platvormil kuulutati välja pea nagu välk selgest taevast. Sari järgib 1997. aasta Eesti autoralli meistrivõistluste kalendrit, kavas 6 etappi, viimane neist on veel tulemas. Klassideks said A, E2000+, ehk kui tõmmata paralleeli tänapäevaga, siis sisuliselt EMV1 ning E1600, mis kujunes sisuliselt Lada-klassiks, kuna teised seal saadaval olevad autod on Ladast märgatavalt aeglasemad. Rallide katsevalik on olnud sarja iseloomule omaselt väga keeruline ning kohati on katkestajaid olnud rohkem kui lõpetajaid. Osalejaid on siiani olnud kokku 82, nende seas ka mullu päriselus juuniorite autoralli maailmameistriks kroonitud Robert Virves!

EVAL Drift Talvesari

Esmakordselt EVALi ajaloos toimus 2022 lõpus – 2023 alguses driftisari. Sõideti Assetto Corsa platvormil, hooaeg koosnes neljast etapist. Hooaega iseloomustasid driftile omased pikad võistluspäevad, kus sisuliselt alustati hommikul kell 12 ning lõpetati südaöösel. Osalejaid oli kokku 75, neist sai vähemalt korra kvalifikatsioonis punktid kirja 48, osalejate nimekirjast võis leida mitmeid päriselu driftivõistlustelt tuttavaid nimesid, kaasa arvatud Karel Piiroja! Hooaja staarideks kujunesid aga nimed nagu Kevin-Karl Märk, Martin Alliksaar, Ander Sinimäe ning veel mõned teised. Kevin-Karl Märk võitis 3 etappi neljast ning Martin Alliksaar tuli nendel samadel etappidel teisele kohale. Nii lõpetasid nad ka hooaja arvestuses samas järjestuses. Kolmandale kohale platseerus Ander Sinimäe.

Rally Estonia 2022

EVAL käis möödunud suvel kohal Rally Estonial, kus EALi telgis veedeti neli päeva kahe simulaatorikomplekti ning huvitatud rahva seas. Sõita sai WRC10-t, millel tollel ajal toimusid ka Eesti meistrivõistlused. Kokku käis e-autosporti proovimas üle 200 inimese, nende hulgas täiesti tavalised inimesed, kes esimest korda midagi sellist proovisid, noored ja vanad, kuid ka kogenud e-autosportlased.

Corner 1 GP

EVAL käis 2. oktoobril möödunud aastal kohal ka Corner 1 Eesti poolt korraldatud Corner 1 GP-l Aravete kardirajal. Olime kohal simulaatorikomplektiga, kus kõik huvilised said proovida Singapuri tänavarada Formula Pro masinaga, millega sõideti ka Eesti meistrivõistlused. Sellest üritusest algas EVALi koostöö Corner 1-ga, mis nüüdseks on välja kasvanud juba millekski suuremaks.

S-Link GT 2023

2023 aasta on alanud edukalt S-Link GT sarjaga, milleks koliti Assetto Corsa Competizione platvormile. Esimesed kolm etappi on peetud, Juss Parek on tabeliliider, eelmise kahe aasta meister rFactor 2-elt, Risto Kappet on teine, EVALi jaoks veel suhteliselt värske mees Joosep Laiksoo on hetkel kolmas. Tiitlivõitlusele sarnanevat produkti pole GT-autode Eesti meistrivõistlustel veel nähtud, seega loob praegune punktiseis oluliselt põnevust, kus peale kolme etappi on esimesel kohal oleva Pareku ja teisel kohal oleva Kappeti vahe 19 punkti. Sarja on registreerunud 78 sõitjat ning 2. etapil tehti ka ajalugu, esmakordselt e-autospordi EMV ajaloos toimus C-finaal, kus osales 10 sõitjat, nende hulgas Joosep Laiksoo, kes jõudis C-finaalist A-finaali ning võttis seal veel topeltpoodiumi. GT sarjas on veel väga põnevad ajad ees!

E-autoralli 2023

RBR Estonian Rewind ‘97 oli sisuliselt seadnud lavalauad valmis uuele e-autoralli sarjale. Suure populaarsusega talvesari näitas, et Richard Burns Rally platvormil, mida peetakse siiani täpseimaks rallisimulatsiooniks, on võimalik saada kokku suur osalejate arv, nii ka on. EMV sarja on registreerunud 112 sõitjat, neist 74 EMV1 klassis, kus võisteldakse R5/Rally2 klassi autodega, ning 38 EMV2 klassis, kus võisteldakse Rally3 klassi Ford Fiestaga. Esmakordselt on pandud EMV1 klassis välja ka rahaline auhinnafond. Sari koosneb 13-st etapist, mis kasutavad ära RBRi katsete valiku mitmekesisust. EMV1 klassi liider peale Monte Carlo rallit on Ander Sinimäe, teisel kohal Karl Reinoja ning kolmas eelmise hooaja meister Siim Voort, EMV2 klassis on liidrikohal Gevin Peet, teisel kohal Silver Jõffert ning kolmandat kohta hõivab Emil Lepp. Korralikult kaarte seganud Rootsi ralli lõpp on täna!

Tulevikuplaanid

Lähemas tulevikus on EVALil plaanis vaadata hooaja teises pooles traditsioonilise vormelisarja poole. Silmad-kõrvad tasub lahti hoida ka driftihuvilistel. Kaua oodatud koduleht on samuti lõpusirgele jõudmas, kuid sellest veel põnevam projekt, millel pilku peal hoida on EVALi lounge/race control centre, väikese aimduse sellest võis saada juba vormeli finaalis eelmisel aastal, kuid plaanid sellele on palju ambitsioonikamad ning seda tasub oodata!