Reklaam sulgub sekundi pärast

Eesti autoralli tulevikulootused debüteerivad Saaremaal Rally2 autodega

Romet Jürgensoni ja Joosep Ralf Nõgene test.
Romet Jürgensoni ja Joosep Ralf Nõgene test. — FOTO: Tarvo Mölder

Juba sellel reedel antakse Kuressaare keskväljakult start 57. Saaremaa Rallyle. Võistlusele registreerunud 147 rallipaari hulgas on Eesti autoralli tulevikulootused, kellele on eesootav võistlus esimeseks ühiseks stardiks Rally2 autoga: Romet Jürgenson / Siim Oja, Joosep Ralf Nõgene / Aleks Lesk ja Patrick Enok / Silver Simm. Kõik võistluspaarid said ralli eel alla ka korralikud testikilomeetrid ja on uueks väljakutseks valmis.

Numbri all 5 saavad avapäevale lähte tänavused juunioride maailmameistrid Romet Jürgenson / Siim Oja, kes saavad esimese Rally2 võistluskogemuse RedGrey meeskonna poolt ettevalmistatud Toyota GR Yaris Rally2 võistlusautos. WRC hooajal 2025 ootab 24-aastast Jürgensoni ja tema kaardilugejat Oja ees Junior WRC klassi auhinna lunastamine ehk hooaeg tugevas WRC2 klassis.

„Esiteks olen väga tänulik oma toetajatele, et me saame sel aastal Rally2 auto ära proovida ja teha seda omale ikkagi piisavalt tuttaval rallil. See on hea võimalus Rally2 auto kiirusest aru saada, sest järgmine aasta ootab meid WRC2 ees ja siis on sinna lihtsam peale minna. See, et seda teha Eesti meeskonna alt koostöös RedGrey ja LightGrey meeskondadega tundus loogiline. LightGrey on noorte meeskond, mille all Saaremaa sõitmas ka Joosep Ralf ja Aleks. Tegime kaks päeva testi, millest esimene oli mandril ja kuivades oludes. Päeva lõpuks sain väga okei tunde kätte, kuigi aega läks omajagu, et Rally2 auto hooga ära harjuda. Teise testi tegime Saaremaal, kuid ilmaolud olid keerulised ja head tunnet ei saanud. Tuleb äge võistlus ja ootan seda juba väga,“ sõnas Jürgenson Rally2 debüüdi eel.

Kohe Jürgensoni / Oja järel saavad hooaja viimasele Eesti meistrivõistluste etapile stardi Joosep Ralf Nõgene / Aleks Lesk. Kui kaardilugeja Leskil on väga edukas Rally2 kogemus ette näidata tänavusest hooajast 2022. aasta Junior WRC maailmameistri Robert Virvese kõrvalt, siis 21-aastase Nõgene jaoks saab tänavune Saaremaa ralli olema esmakordseks kogemuseks Rally2 auto roolis. Sarnaselt konkurentidele istutakse RedGrey meeskonna poolt ettevalmistatud Toyota GR Yaris Rally2 autos.

„Võimalus tekkis selletõttu, et RedGrey meeskonnal ei olnud Saaremaal kedagi sõitmas ja autod olid vabad. Kuna Patrick tegi juba oma otsuse osaleda Rally2 autoga, siis suhtlesin ka Rometiga ja kuna mul polnud EMV3 klassis Saaremaale ühtegi tugevat konkurenti tulemas, siis otsustasime, et võime sellise ühekordse projekti teha. Kuna Romet ja Patrick on ka stardis, siis kes teab kas kunagi tulevikus sellist olukorda enam tekib, et saaksime kõik kolmekesi koos üksteiselt ja näiteks Ken Tornilt mõõtu võtta. Mingit eesmärki hetkel endale ei pane, kuid tõenäoliselt on targem, kui me kohe sellise võistlushasardiga peale ei lähe nagu Rally Estonial ja Paides, sest muidu hakkame üle oma varju astuma. Ma arvan, et meil kõigil kolmel on kuklas see mõte, et tahaks samas stiilis jätkata, kuid peab võtma mõistusega. Saime ette teha kahe päevase testi, millest üks oli mandril ja teine juba Saaremaal. Test läks väga hästi ja saime üllatavalt ruttu autoga sina peale,“ võttis Nõgene eesootava uue väljakutse kokku.

Numbri all 7 saavad Saaremaa ralli avapäevale lähte tänavused EMV3 klassi meistrid Patrick Enok / Silver Simm. Kui kaardilugeja Simm on Rally2 autot kõrvalistmel teinud varasemalt  mitmed starte tänavuse Saaremaa ralli stardirivi avava Egon Kauri kõrval, siis 18-aastase Enoki jaoks on tegemist debüüdiga, mis on nö. boonuseks tema väga edukale Rally3 autoga sõidetud hooajale. Kui eelpool mainitud konkurendid võistlevad Eesti meeskonna RedGrey poolt ettevalmistatud Toyotadega, siis Enok / Simm lähevad neile konkurentsi pakkuma Soome meeskonna Printsport ettevalmistatud Škoda Fabia RS Rally2 autoga. Samalt meeskonnalt rentisid möödunud aastal Saaremaa ralliks võistlustehnika teisena lõpetanud Ken Torn / Kuldar Sikk.

„Võimalus tekkis heade toetajate abiga. Väike unistus oli koguaeg olemas, et kui me EMV3 klassi meistritiitli enne Saaremaad kindlustatud saame, siis võiks ees oodata erakordsem sõit Saaremaal. Lõpuks tuligi see võimalus läbi tutvuste ja toetajate abiga. Põhieesmärk on kõik kilomeetrid ära koguda ja autos ennast võimalikult hästi tunda. Ma usun, et kui tunnetuse saab õigeks, siis saab koguaeg hoogu kasvatada ja näha, kuidas ka Rometil ja Joosepil see asi edeneb, sest ka nende jaoks on ees ootamas uus väljakutse. Eks näis, kuidas keegi ära harjub ja kuidas me Keni ja Egoni tempoga võrreldes oleme. Test läks kenasti, koguseime kilomeetreid ning sättisime seadeid. Nüüd tuleb siis kella vastu sõitma hakata,“ sõnas Enok Saaremaa ralli eel.

57. Saaremaa Rally kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised. Rallipasse, mille hind on 25 eurot saab soetada Piletitasku veebilehelt või rallinädalal Saare Selverist ja S-Link’i ametlikest müügipunktidest. Eelmüügist soetatud rallipassid tuleb vahetada müügipunktis või katsete piletikontrolli punktides käepaela vastu. Katsetele viivatel teedel on võimalik soetada ka ühekordsed kiiruskatete pääsmed, mille hinnaks on 10 eurot. 57.Saaremaa Rally lisainfo kodulehelt – https://saaremaarally.eu/

Kindlasti soovitame kõigile, kes Saaremaale kohapeale minemas Google Play või Apple Store keskkondadest alla laadida RallyPin rakendus, mis aitab navigeerida parematesse vaatamispaikadesse.