Reklaam sulgub sekundi pärast

EAL-i president Toivo Asmer: pingutused toovad edu

Toivo Asmer
Toivo Asmer — FOTO: Erakogu

Mis on meil EAL-is viimastel aegadel toimunud? Esmalt saan kinnitada, et meie alaliidu struktuur on korras, oleme positiivselt esindatud nii pildis kui sõnas, korraldame väärikaid võistlusi, hoiame rahaasjad kontrolli all ja töötame pingsalt selle nimel, et järgmised hooajad sujuksid veelgi edukamalt. Nii FIA kui teiste rahvusvaheliste organisatsioonide poolt saame oma tegevustele tunnustavaid hinnanguid. See kõik on oluline!

Mitmetel autospordialadel on Eesti meistrivõistlused lõppenud, kuid suuri rahvusvahelisi mõõduvõtmisi on veel ridamisi ees ootamas. Viskame pilgu peale, mis on autospordis juhtunud peale minu viimast kirjutist juunikuus.  Vaatamata mitmetele tagasilöökidele on Ott Tänak / Martin Järveoja kindlal sammul WRC võidu  poole rühkimas, Romet Jürgenson / Siim Oja võitsid Junior WRC kuldmedalid. Robert Virves ja Georg Linnamäe on jala WRC klassi uksevahele saanud ning tore, EAL rallikomiteed on asunud energiliselt  juhtima Janno Siitan.  Parim uudis kõikidele rallifännidele on see, et Rally Estonia 2025 on taaskord WRC võistluskalendris.

Andres Arnover tõi Euroopa meistrivõistlustelt kiirenduses pronksmedali nagu ka Marko Muru rallikrossisarja elektriautode klassis RX2.

Maiko Tamm lõpetas Euroopa tugeva rallikrossisarja RallyX hooaja 4WD Open klassis kokkuvõttes kolmanda kohaga.  Häid tulemusi näitasid veel mitmed meie rallikrossi ässad, driftisõitjad  kui ka e-autosportlased. Rahvasport elab oma bravuurikat elu ning sealt saame aeg-ajalt ka tippsporti mõne andeka sõitja juurde.

Kardispordis saavutatakse igas erinevas sarjas stabiilselt  kõrgeid kohti ja selle edu võtmeks on eeskätt kardispordi väga tugev tagala noorte sõitjate, nende pereliikmete ja tiimide näol.  Markus Kajak on kardispordi absoluutne tippmees, kes kiireimas CIK-FIA KZ2  klassis võitis Saksamaa meistrivõistlused ja oli äsja poodiumi teisel astmel ka Portugalis Champions of the Future etapil . MM stardid on teda õige pea ees ootamas ja usun, et Markus võidab medali.

Oli ka üks märgiline tähtpäev! 90 aastat tagasi, 16. septembril toimunud teisel Eesti Suursõidul Tallinnas Pirita-Kose-Kloostrimetsa ringrajal startisid esmakordselt ka ringrajaautod. Sellega seonduvalt tuletan meelde kui väga me vajame uut, rahvusvahelistele nõuetele vastavat ringrada, kuid olles realist, siis täna selles vallas häid uudiseid pole. Riigieelarve on ülimalt pingeline ning ka autospordi rahastamine kõikidega võrdselt löögi all. Loodan, et mingitest väikestest arengutest lähiaastatel siiski kuuleme, kuid ilmselt mitte riigipoolsest rahastamisest. Siinjuures kutsun erasektorit üles kaasa lööma  just nii, nagu see toimub paljudes välisriikides. Täna peame maksimaalselt kasutama Pärnu Porsche Ringi ja naaberriikide võimalusi ning samas ootan aktiivset tegevust EAL ringrajakomitee poolt. Pole saladus, et iga autospordiala kindluseks on tugev alakomitee ja laias plaanis on meil alakomiteedega hästi.

Vaatamate kasinatele treeningtingimustele omas kodus, saame olla oma ringrajasõitjate üle uhked, sest Paul Aron, kes sattus vahepeal lausa “musta auku” ja langes F2 liidrikohalt neljandaks, on oma positsiooni tugevalt parandamas ning Jüri Vips sai üle pika aja taaskord kaasa lüüa IndyCar sarja meistrivõistluste etapil.

ALM Honda Racing meeskond tuli TCR Europe sarja meistriks ning individuaalselt saavutas ülitihedas konkuretntsis neljanda koha Ruben Volt. Mitmeid häid starte on rahvusvahelistel suurvõistlustel teinud Martin Rump.

Juba 11. oktoobril 2024 tuleb kokku Eesti Olümpiakomitee täiskogu, kus valitakse uued EOK juhid alates presidendist, asepresidentidest jne. Teades, et ka EAL on EOK juriidiline liige (nii nagu enamus spordialaliite), siis on valmised ka meie jaoks olulised. Vana rahvatarkus ütleb, et iga firma on tema peremehe nägu ning sellest tarkusest tulenevalt peame ka meie eeskätt tippjuhtide valimisel õige otsuse tegema, sest järgmised neli aastat juhivad strateegiliselt kogu Eesti sporti just nemad koos täitevkomiteega. Meie osalemine juhtorganite töös oleks oluline, sest kui autospordi hääl seal ei kõla, pole  meil võimalik oma ideedele ja tulevikuplaanidele  toetust saada.

Usun autosportlastesse ja tean, et 2025. aasta alguses toimuval traditsioonilisel EAL auhinnagalal saame kõik koos veenduda, et 2024. aasta oli meile igati edukas.

Head hooaja lõpetamist ja näidake kogu maailmale, mida väike Eesti suudab!

Toivo Asmer
EAL president