Reklaam sulgub sekundi pärast

Aira Lepp ja Aneta Liik teevad Saaremaa rallil autospordi ajalugu

Kangete Saaremaa naiste sõiduvahend
Kangete Saaremaa naiste sõiduvahend — FOTO: OT Racing

Saaremaa rallil Gaz53-ga startivad Aira Lepp ja Aneta Liik on Eestis esimesed naised, kes rallil veoautoga võistlustulle astuvad. Soov on vähemalt mõnele mehele koht kätte näidata, kirjutab saaremaasport.ee.

„Kaks kanget saare naist võtavad selle tee ette,“ tunnistas Aira Lepp, kes kunagi noorena isa kõrval selle autoga alustas ja õppesõitu tegi. „Selline mõte on meil tegelikult juba ammu olnud, aga pole olnud võimalust. Seekord saime Priit Libliku vana auto ja mõtlesime, et me läheme ja teeme selle ära. Priidu tiim valmistab auto ette, ta on olnud juba suureks toeks ning rääkinud ära mis ja kuidas, ta on meie tugev nõuandja.“

Mullu sõiduautoga kodurallil kihutanud Aira Lepp ja Aneta Liik on oma uue sõiduvahendiga juba ka esimesed sõidud kirja saanud, plaanis on veel ka testile minna. „Täitsa hea tunne on, kuigi gabariidid on suuremad,“ lausus Lepp.

Läbi aegade on veoautod olnud ka publikumagnetiks, neilt oodatakse trikke ja möllu. „Tagumine ots tuleb ikka ette lasta tõdes Aira Lepp. „Oleme selleks valmis ja lausa selleks ka pisut harjutanud. Meie suur eesmärk on ikkagi mõnele veokamehele ära teha, tahame ikka lõpuni tulla ja sooviks, et me sellised väga nadid ka ei ole ja ikkagi näitame, et me oskame selle autoga ka aega sõita.“

Autor/allikas: Saaremaasport.ee

 

Järjekorras 57. Saaremaa Rally sõidetakse 11.-12.oktoobrini ja võistlejaid ootab ees 9 kiiruskatset, mille jooksul läbitakse 104 katsekilomeetrit (asfaldil 14%). Ralli kogupikkuseks on 478,79 km. Avapäeval sõidetakse kolm ja teisel võistluspäeval kuus kiiruskatset.

Traditsiooniliselt asub Saaremaa Rally stardi- ja finišipoodium Kuressaare keskväljakul. Võistlejate autasustamine toimub sel aastal Kuressaare Spordikeskuses.

„Võistlustrass koosneb tänavu suuresti traditsioonilistest Saaremaa katsetest. Esimene päev on asfalti rohkem, kui tavaliselt ning reede õhtul sõidetakse Oriküla katset paarisrajana, mees mehe vastu. See tähendab, et Kuressaare linna vahel tänavu rallit ei sõideta. Võistlejatele veel vihjeks niipalju, et klassikalistel katsetel on samuti sisse viidud mõned väiksemad muudatused ning rajaga tutvumisel tasub olla tähelepanelik. Kui varasemalt on autasustamine toimunud koheselt ralli lõpupoodiumil Kuressaare keskväljakul, siis see aasta viime autasustamise läbi laupäeva õhtul Kuressaare Spordikeskuses ralli järelpeo raames. Täpsemat infot selle kohta avaldame peagi. Maksimaalseks võistlejate arvuks oleme arvestanud 170,“ sõnas Saaremaa Rally võistluste juht Rasmus Uustulnd koduste meistrivõitluste hooaja viimase etapi eel.   

57. Saaremaa Rally kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised. Rallipasse, mille hind on 25 eurot saab juba lähipäevil soetada Piletitasku veebilehelt või rallinädalal Saare Selverist ja S-Link’i ametlikest müügipunktidest. Eelmüügist soetatud rallipassid tuleb vahetada müügipunktis või katsete piletikontrolli punktides käepaela vastu. Katsetele viivatel teedel on võimalik soetada ka ühekordsed kiiruskatete pääsmed, mille hinnaks on 10 eurot.